drogová problematika
teri
Dobry den, mohli byste mi poradit, potřebuji zjistit typologii konzumentů drog. V jaké odborné literatuře je toto téma zpracováno, příp. jestli máte svou interní statistiku, mohli byste mi ji poslat prostřednictvím e-mailu? Děkuji T.Šmídová, PF UJEP.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Možná by nám pomohlo, kdybychom věděli, k čemu informace potřebujete, abychom Vám mohli poskytnout to, co opravdu potřebujete. Typologie uživatelů drog totiž mohou být různé - od dělení, které se týká typu užívané drogy, po dělení podle intenzity užívání drog (od občasného užívání po závislost), přes typy týkající se aplikace drogy, životního stylu spojeného s drogou, zkušeností s léčbou, věku a zdravotního stavu uživatele, zda je s užíváním spojena další psychiatrická diagnóza, zda se dotyčný dostal do konfliktu se zákonem v souvislosti s drogou... Interní statistiky zařízení, v nichž pracujeme, Vám skutečně zaslat nemůžeme. Pokud máte ovšem zájem o statistická data, která se týkají drogové situace v České republice (preference ohledně typů drog, zdravotní důsledky užívání, kvalifikované odhady počtu uživatelů drog, uživatelé drog podle typu drogy, počty uživatelů drog v léčbě, úmrtí na předávkování, dotazníková šetření ve školách ohledně zkušeností s drogou...) můžete najít ledacos užitečného na stránkách Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti (pod radou vlády pro protidrogovou politiku) na www.drogy-info.cz (např. ve Výročních zprávách). Přeji hodně štěstí. Kdyžtak napište, pokud by Vám to takhle nestačilo.