poptavka
afrodita
dobry den. volam sa Evka a ja sa chcem len opytat. drogy vobec neberiem som toho odporca, ale mam "znameho" (je to piatelov brat) ktory doma prechovava drogy, myslim ze vo vacsiom mnozstve a neviem na aku organizaciu sa mam nakontaktovat aby som to mohla nahlasit . prosim vas poradte mi. budem vam za to velmi vdacna

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel píšete o situaci velmi málo informací na to, abych Vám mohla poskytnout adekvátní informace. Jde o to, jakým způsobem jste se dozvěděla o přechovávání drog bratrem svého přítele, jaké drogy a v jakém reálném množství je přechovává nebo jak s nimi dále nakládá, zda je přítelův bratr na drogách závislý a v neposlední řadě jde o to, čeho chcete dosáhnout tím oznámením. Můžete samozřejmě informovat policii - přechovávání drog ve větším množství je trestný čin (na Slovensku platí podobná, byť ještě přísnější právní úprava těchto drogových trestných činů jako v Čechách) - pokud se Vaše podezření potvrdí, policie může dotyčného trestně stíhat a může být za tento čin odsouzen. Z Vašeho dotazu mi není zřejmé, zda se Vám skutečně jedná o tohle - zvláště pokud se jedná o bratra Vašeho přítele. Zkuste k tomu napsat víc a zjistíme, zda by se se situací nedalo nejprve zkusit dělat něco jiného než na základě podezření, které nemusí být zcela objektivní, nahlásit věc policii. Mám za to, že na Slovensku je stejně jako v Čechách totiž držení malého množství drogy pro vlastní potřebu považováno za přestupek a že co se týče tohoto přestupku a i trestného činu držení drogy pro vlastní potřebu ve větším množství, nepodléhají tyto činy tzv. oznamovací povinnosti. Nechci situaci bagatelizovat, nicméně mám pocit, že bychom se nejprve měly ujistit, že v tomto případě je nahlášení na policii skutečně adekvátní řešení. Zatím přeji hodně štěstí.