Závislost na marihuaně
petr168
Dobrý den Je mi 24 let a už 5 let kouřím marihuanu. Z počátku jsem kouřil spíše víkendově, ale teď, poslední tři roky, v podstatě denně. Mám dobrou práci, kde musím denně přemýšlet a produkovat nápady. Nic z toho není problém (nehulím v práci), ale když vylezu za bránu, hned mě přepadá chuť si zahulit. Zkoušel jsem s tím přestat, ale po třech měsících jsem si prostě zase dal. A lítám v tom zase. Jako bych nic nedělal. Celé tři měsíce jsem prostě měl chuť. A když jsem ji ukojil, tak jsem byl v pohodě (!?) Všechny moje zájmy, a že jich není málo, dělám zhulený a když si nezahulím, tak mě to většinou nebaví. Jak je možné, že v práci to nepotřebuju (nechci) a když mám volno, tak musím??? Ambulantní ani jinou léčbu bych asi nedokázal absolvovat, tak zkouším tuhle cestu. Dokážete mi trochu poradit????

Odpověděl:
Dobrý den, oceňuji Vaši snahu se svou závislostí něco dělat. Tři měsíce rozhodně nejsou k zahození a nebyly asi jednoduché, když jste měl celou dobu chuť. Chápu, že pro Vás musí být nepříjemné, že když si nezahulíte, Vaše zájmy Vás pak nebaví. Jsou to pravděpodobně činnosti, které máte "naučené" dělat na marihuaně. S tím souvisí i Vaše první otázka - když jste v práci nemáte top spojené s hulením. A tak mě napadá, jestli by se třeba nenašla nějaká činnost, nějaký zájem, který nemáte spojený s hulením. Nějaký nový koníček. Pak by Vás mohl bavit i střízlivého a měl byste čím vyplnit ten čas po práci, aniž byste musel myslet na marihuanu. Nevím, jestli Vám to takhle stačí, kdyžtak ještě napište. Nebo můžete i zavolat na naší anonymní poradenskou linku (283 872 186). Mimochodem, jak to myslíte, že byste léčbu "nedokázal absolvovat"? Tak držím palce...