Chute na pervitin 3 - pro B. Orlikovou
Kitty
Dobre odpoledne. Premyslela jsem o tom, co jste psala. Urcite je zakopan pes nekde tady. Vztahy jsou pro me zasadni. Jenze nekdy me trapi to, ze muj posledni dlouhodoby vazny vztah pred dvema lety zkrachoval na tom, ze muj ex nezvladl (tak to pojmenovali mi terapeuti) mou abstinenci - zkratka byla jsem najednou ne-zavisla jak na drogach, tak na nem a jeho ego to nemohlo unest. A setkavam se s tim stale (viz predchozi moje psani). Clovek je tedy sam, ne-zavisly, ale nekdy jakoby mu to k nicemu nebylo, protoze hodne chlapu chce mit na sobe zavislou partnerku. A tak si clovek rika, ze kdyby mel zas nejaky "maly" problem, tak by me ti muzi chteli zachranovat a te abstinence si nejak nevazi..(racionalne ale vim, ze je to hrozna kravina). Nicmene chute jsou vetsi a vetsi - dnes jsem si uz na papir psala plusy minusy toho, jestli si dat nebo ne a kolik bych si toho koupila, na jak dlouho by mi to vydrzelo a kam si to pichnout, aby si toho prip. nikdo nevsiml... Ptala jste se odkud jsem - ziju uz patym rokem v Praze. Diky, K.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vím, že je to složité a nejspíš se nám nepovede přijít tomu na kloub přes internet. Jen mě napadá, že existuje spoustu mužských, kteří chtějí mít partnerku, která je samostatná, nezávislá, má ve věcech jasno a umí se o sebe postarat. I když je jistě řada těch, kteří to takhle nemají. Otázkou je spíš pak, jak si ty mužské vybíráme. To, na koho člověk natrefí není tak úplně náhoda. Spíš pak lze uvažovat o tom, proč se Vám v životě objevuje tenhle typ chlapů. Trochu to na mě působí tak, že toužíte po tom, aby tu Vaši nezávislost a abstinenci a úsilí, co jste do toho vložila, někdo ocenil. Jenže se to nějak nedaří - ze stran těch chlapů. Prostě natrefíte vždycky na někoho, kdo to má jinak. Což v zásadě ještě nemusí být špatně, lidi jsou různí. Ono to taky může být tak, že pro Vás má ta nezávislost a abstinence obrovský osobní význam - a pro ty mužské to není možná ta priorita v tom vztahu a mají jinou představu. Člověk tak nějak celý život opakuje nějaké scénáře, které má vryté pod kůži, i když mu vlastně spíš přidělávají potíže než aby byly funkční - a když se někomu nikdy moc ocenění nedostávalo a vydal se cestou závislosti, tak i když pak abstinuje, dostává se do dalších podobných situací, kdy stále čeká na to nedosažitelné ocenění a přijetí a v ten moment přichází ty chutě. Závislost může být cesta k tomu, aby Vás někdo chránil a opatroval nebo o Vás přinejmenším projevil zájem. A taky asi dřív byla. Jenže je nefunkční. Což jste sama zjistila, jinak byste brala dosud. Takže tudy cesta nevede. Spíš myslím, že by bylo na místě zjistit, z čeho tyhle věci pochází, jak jste to měla dřív, než jste začala brát a jak je to teď... Jestli jste z Prahy, tak je možností, na koho z psychoterapeutů se obrátit, poměrně dost. Jen nevím, jak jste na tom finančně - někteří kolegové, ke kterým bych Vás s důvěrou v jejich schopnosti doporučila, mají totiž soukromé praxe a za terapeutické sezení se platí (řádově 300 až 500 Kč) a k některým jiným je možné docházet a platby jdou přes pojišťovnu. Mám už několik tipů, ale raději mi ještě napište, jestli je pro Vás reálné za terapii platit. A když na Vás zas přijdou chutě, zkuste sednou k internetu a napsat. Od pondělí budu zase na příjmu. Zatím držím palce a věřím, že to zvládnete. Hodně štěstí.