Stilnox
elina
Dobrý den, mám dotaz jak bych mohla pomoci své přítelkyni, která bere již řadu let ( 10let)Stilnox , a to ve velkých dávkách.Pokud vím dochází (občas) k psychiatrovi, který ji diagnostikoval maniodepresi,takže netuším jaké další léky bere.Nicméně její zdravotní stav je podle mě velmi alarmující, ale bohužel pomoc ze svého blízského okolí odmítá.Jediné co ještě zvládne je dojít si k lékaři pro další léky. Teď se momentálně nachází ve stavu těžkých depresí, takřka nevychází ven a pokud možno se snaží vše zaspat. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v první řadě si promluvte se svou přítelkyní. Myslím, že pokud jí chcete pomoci, tak by o tom měla alespoň vědět, nebo ještě lépe to chtít. Následující krok by asi spočíval v tom, že se spojíte s lékaři, kteří ji léky předepisují a zkusíte s nimi (optimálně společně) vyjednávat, co a jak dál a hledat možnosti další léčby. Osobně soudím, že vzhledem k délce drogové kariery, vysokým dávkám léků a doprovodným onemocněním bude třeba počítat z delší hospitalizací k detoxifikaci, stabilizaci stavu a nasazení léků k léčbě maniodepresivního onemocnění. To snad ale neříkejte přítelkyni předem. Na psychiatrii se málokdo těší. :-) Kdyby bylo třeba, klidně ještě napište.