Co dělat????
Princezna
Dobrý den potřebuji pomoc. Nevím jak mám postupovat ale dozvěděla jsem se že mu 21 letý bratr co začal asi před 2 roky kouřit mariuhanu si teď dává extázy a lajnu jestli se to tak dá říct. není na tom ještě závislý, ale bojím se jak to bude pokračovat. přítel tvrdí že mu nemůžu pomoct že to musí chtít sám,ale s těmi lidmi co se stýká to nikdy nepochopí.Co mi poradíte mám ho ráda a záleží mi na něm. Ještě žije s mámou a naši jsou rozvedený táta ani máma na něj nemají moc velký vliv. Nedělá nějaké problémy rodiče o tom nevědí. prosím poraď te než bude pozdě. Moc děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, rozumím tomu, jak Vám je, ale bohužel Váš přítel má pravdu. Pokud bratr nebude sám chtít se svým užíváním nic dělat, moc s tím asi opravdu nezmůžete. Pravděpodobně je teď ve fázi experimentování (sama píšete, že ještě není závislý), a tak mu zatím drogy víc "dávají" než "berou". A to se většinou nechce nikomu s tím něco dělat. Nicméně to neznamená, že Vy nemůžete dělat nic. První, co můžete, je zjistit si co nejvíc informací, aby Vás nemohl "obelhat". Můžete s ním pak diskutovat o různých rizicích apod. Nejdůležitější asi je, dát mu najevo, že Vám může věřit, že se s Vámi o všem může bavit. Aby věděl, že v momentě, kdy se třeba rozhodne něco se sebou dělat, může přijít za Vámi. Odsouzení patří drogám, ne člověku, který je bere, a to by měl asi taky vědět. Stejně jako to, že ho máte ráda. Vím, že to je pro Vás těžké, a tak držím palce, nejen Vám, ale i bratrovi a vaší mámě. Kdybyste ještě cokoliv potřebovala, ozvěte se, buď sem nebo třeba na naší telefonickou poradnskou linku: 283 872 186. Hodně štěstí...