spánek
Snou
Dobrý den, je mi 49 let a mám problémy se spánkem. Můžu být unavená jako kotě, ale nemůžu usnout. Dost se pohybuji, přes den nechodím spát. Zkoušela jsem Stilnox, ale začala jsem na něm ai být závislá a tak beru Neurol. Problém mám v tom, že večer -22-23 hod. jdu spát, stačí mi si vzít půl tablety, ale ve 2- 4 hodiny se vzbudím a nemůžu usnout. je to stejné, když si vezmu i celou tbl. Vydržela jsem nespat asi 5 hodin, četla jsem si krásné knihy, ale nic. Přes den musím používat auto. Prosím o radu, kam se mám obrátit, neboť to trvá asi 5 let. V přechodu ještě nejsem a asi to zatím nehrozí. Děkuji Pavla Řeháková

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Pavlo, děkuji Vám za dotaz. Nejste jediná, kdo má problémy se spaním a způsobů jak se pokusit něco s nimi udělat je celá řada - od "babských rad", že budete udržovat pravidelný denní režim, vydávat dost energie a pobývat na čerstvém vzduchu, přes odbornější rady a nejrůznější alternativní přístupy a terapie až po lékařské předpisy na nejrůznější léky. Z Vašeho dotazu je zřejmé, že již nějaké léky zkoušíte, ale není mi zcela jasné, zda je užíváte na doporučení lékaře, nebo si je "ordinujete" sama. Není mi ani jasné, jestli Vám krátká doba spánku způsobuje únavu případně jiné obtíže přes den, nebo Vám "jen" vadí, že v noci nemůžete spát. Jelikož píšete, že se jedná o dlouhodobý problém, rozhodně bych Vám doporučila navštívit psychologa, případně rovnou psychiatra, který Vám může po vyšetření vašich obtíží předepsat vhodnou medikaci. Nevím odkud jste, proto Vám nemohu doporučit konkrétního lékaře. Kdybyste s vyhledáním odborné pomoci měla nějaké problémy, nebojte se na nás opět obrátit. S pozdravem, Gabriela Koryntová.