pomůže mi někdo?
petula
Prosím o radu.Rozvedla jsem se před třemi lety s alkoholikem a aniž bych to tušila,začala jsem žít s gamblerem.Postupem času mě finančně zruinoval,zadlužil a připravil o byt.To už jsem ale byla těhotná a zůstala s ním.Najednou jsem měla jen miminko,dluhy a oči pro pláč.Začala jsem pít.Nejdřív jen občas,postupem času jsem se stala závislou.Teď nevím,co s tím.Alespoň jednou týdně si zařídím hlídání a opiju se do bezvědomí.Střízlivím potom dva až tři dny.Samozřejmě pak mám velké výčitky a synovi se věnuji,jak nejlépe mohu.Ale to není normální.JAK DALEKO TO JEŠTĚ ZAJDE?Poradí mi někdo,co s tím?Děkuji!

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, to co píšete zní tak beznadějně, že se v tom těžko hledá co dál. Možná by stálo za úvahu začít tím, že se porozhlédnete, jestli nemáte přece jen nějaké možnosti jak pokračovat dál. Když ta situace nebude vypadat tak bezvýchodně, spíše vymyslíte. Zkuste si vzít tužku a papír a napsat si to. :-) Každopádně podle toho co píšete - doporučoval bych vyhledat nějakou pomoc. Řekl bych, že vlivem nepříznivých okolností trpíte depresí, kterou pak rozpouštíte v alkoholu. Ono, co jiného člověku zbývá, když se cítí takhle. Doporučoval bych: 1. Zkuste navštívit psychiatra. Antidepresiva by vám mohli významě pomoci ve zvládnutí vašich atak pití. 2. Psycholog, psychoterapeut by vám myslím také mohl pomoci, abyste ze situace našla cestu. Myslím, že vzhledem k tomu, že váš stav je reakcí na špatnou situaci by vám psychoterapie mohla pomoci porozumět tomu co se dělo, ... Člověk to pak lépe snáší a možná do toho nešlápne znova. Vzhledem k tomu, že parnery jste si nevybírala zrovna optimálně by to stálo za úvahu. Jinak si příště vyberete někoho podobného. :-) No, kdybyste potřebovala kontakty, napište odkud jste. zkusím vám někoho doporučit. P.s. Na váš dotaz: "JAK DALEKO TO JEŠTĚ ZAJDE?" je odpověď: Tam, kam to necháte zajít. :-) Ale vzhledem k tomu, že píšete a pídíte se po řešení, je možné, že se kolo štěstěny bude točit už jen nahoru. :-)