rivotril a závislost...
NO Name:)
Dobrý den, léčím se již mnoho let s epilepsií (její lehčí formou, dnes již téměř mez projevů) a cca před rokem mi byl diagnostikován Tourettův syndrom. Na epilepsii užívám dlouhodobě Neurotop 300 a na Tourettův syndrom mám předepsán Citalec 20. Citalec 20 ovšem přestal po několika měsících účinkovat a nedávno mne postihly silné tiky až křeče, protože Citalec 20 mi přestal zabírat (dle EEG nebyla příčinou křečí epilepsie) a tak mi lékaři nasadili Rivotril. Ten zabral velmi dobře, ale obávám se závislosti na tomto léku. Jak jsem slyšel , léky patřící do skupiny benzodiazepinů jsou velmi návykové a je pak velký problém se jich zbavit. Mají tyto léky kromě silné závislosti i jiné škodlivé účinky na naše zdraví?? Ještě bych se rád zeptal, jaké by asi mělo být optimální složení léků v mém případě? Chci zdůraznit, že nijak nezpochybňuji nasazenou léčbu a erudovanost mých lékařů - pouze chci slyšet i jiný názor. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já pacienty s epilepsií moc nemám (vlastně teď jen 1) a jeho léčbu má na starosti neurolog. A Tourettův syndrom není moc běžná diagnoza a pro lékaře specializujícího se na závislosti ... Takže ohledně léčby vám neumím moc poradit. Navíc je léčba dvou nemocí složitá a je třeba mít opravdu mnoho informací a zkušeností pro rozhodování o medikaci. A ty já nemám. :-( Ohledně toho rivotrilu - víte - riziko závislosti existuje, ale přece jen - asi nemáte volbu. Za nejvážnější z ostatních rizik považuji asi poruchy paměti ve stáří. Jsou sice kompletně reverzibilní po vysazení, ale po letech užívání ve stáří se to vysazuje špatně. Nu kdyby byli ještě nějaké dotazy, klidně napište. :-)