Vcera jsem jiz psala a muj kod je 823503.Mluvila jsem s pritelem a chce prestat.Je mu 18.Rekl to sve mame ktera ho dnes ma odvest do nejake lecebny.Nestihl mi vic rict,protoze jeho mama nechce aby mel moznost se spojit s nekym kdo by mu drogu dal,a sam toho moc nevi.Nevim o jakou drogu slo.Rekl mi jen ze mesic snupe.Ted uz s nim nemam kontakt.Jestli ho tedy mama odveze do nejake lecebny,jak dlouho tam asi bude?Zatim jsem ho motivovala ze ma rodinu ktera ho miluje,pratele,me a ze tim neublizuje sobe ale taky jim.Tim se zlomil a priznal se.Vcera volal ze je mu hrozne spatne a ja mu rekla ze mu verim ze to dokaze.Pomuze mu kdyz mu budu oporou?Dekuji!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je samozřejmě dobře, že se přítel k užívání drog přiznal a je rozhodnutý s tím něco dělat. Jen mám pocit, že pokud by bral skutečně drogy jeden měsíc, tak možná nějaká delší léčba v léčebně není zrovna adekvátní postup. Je ovšem možné, že drogy užívá delší dobu než Vám řekl a pak by to bylo možná na místě. Léčba v léčebně obvykle trvá cca 3 měsíce, někdy déle. Pokud se tedy jedná o psychiatrickou léčebnu zaměřenou na léčbu závislosti. Také může jít o zařízení jiného typu. Nezdá se mi, že by bylo reálné, aby ho jeho máma okamžitě po jeho přiznání k užívání drog mohla umístit do nějaké léčebny - většinou tam jsou čekací doby, budoucí klient čeká, než se v léčbě uvolní místo a to může trvat od několika dní do několika týdnů. Spíš mám pocit, že se jeho maminka rozhodla s ním dojít někam za odborníkem se poradit co dál. Ale mohu se mýlit. Samozřejmě, že Vašemu příteli pomůže, když mu budete oporou. Jen ale buďte opatrná - nemůžete abstinovat od drog za něj - on sám samozřejmě musí chtít a musí být ochoten do léčby něco vložit. Pokud budete vědět víc informací o tom, jak to s přítelem vypadá nebo byste se chtěla na něco zeptat, napište. Zatím držím palce Vám i příteli.