Chute na pervitin 2- pro B. Orlikovou
Kitty
Dobry podvecer. Diky za odpoved. Neco vice k tematu.Myslim se, ze moje soucasna situace za chute jiste nejak muze. Za mesic nastupuji do nove prace, ta, ve ktere jsem ted je pro me priserna unavna rutina. Nuda v kombinaci s unavou a stresem je pro me asi jeden ze spoustecu zrovna na pervitin. Dale na me asi doleha i to, ze ziju single. Na jednu stranu si to uzivam-nezavislost, moznost se rozhodovat sam za sebe atp., na druhe mam trochu deziluzi z toho, ze vetsina chlapu, se kterymi se potkavam , maji problem s tim, ze nevedi co chteji (a to jim je kolem triceti.). Pak maji komplex z toho, ze ja narozdil od nich mam v urcitych vecech jasno (m.j. i v tom, ze chci abstinovat). A i kdyz je clovek sam, tak nekdy proste toho druheho potrebujete Bez chlapu sice clovek neni, ale pred temi svymi kamarady ci milenci proste brecet nelze(protoze hlubsi emoce temto vztahum nejak neprislusi...) A pak se vam objevi chute a clovek je tim vazne zaskocen. Pak staci i maly podnet jako pichnout nemocnemu kocourovi injekci ci nejaky clanek v novinach a chut je tu (v techto poslednich 2 tydnech). Diky, Kitty

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je to víc o těch vztazích a nějaké životní spokojenosti. Chutě mají jedno velké pozitivum - jakmile nastoupí, upozorní Vás na to, že by bylo potřeba udělat ve svém životě nějakou změnu a dávat si na sebe víc pozor. Je to takový indikátor průšvihu a slabých míst. Sama píšete, že spouštěč pro Vás je nuda a stres. To je jasné a každý člověk, bez ohledu na to, jestli bral nebo ne, je zranitelnější v takových situacích. Vás navíc ohrožují ty chutě na drogy. Když o těch slabých místech člověk ví, tak se mu to zvládá líp. Nicméně - celé to, co píšete, na mě působí hodně tak, že se snažíte všechno racionálně zvládat a nějak mi tam chybí nějaké city, blízkost,... I to, co píšete o tom seznamování s muži a nemožností projevit své emoce před kamarády. I to, že se zmiňujete o milencích, před kterými se musíte bránit se nějak otevřít a nemáte partnerský vztah, který by Vám vyhovoval. Nějak mám takový pocit, že tam někde je zakopaný pes. Vím, že se Vám to třeba nebude zdát, ale myslím, že by možná nebylo od věci tyhle věci probrat s někým z psychoterapeutů. Protože leckdy to bývá tak, že člověk jde do léčby, pak chodí na doléčování, všechno rve silou, abstinuje a řeší stále dokola drogy. Jenže je spoustu věcí, které bývají těmi drogami překryté a které se tak začnou objevovat, až když ten nápor sil zaměřený na zvládnutí léčby závislosti pomine a člověk se začne cítit trochu jistější. Často to bývají věci, které právě souvisí s emocemi, prožíváním, vztahy, sexualitou. Když to necháte plavat, pravděpodobně Vás ty chutě zas časem přestanou obtěžovat. Ale je otázkou, jestli se skutečně ve svém životě budete cítit líp a je otázkou, kdy Vás zas chutě zaskočí. Uvažte to a kdyžtak zas napište. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, kteří dělají individuální psychoterapii. Myslím, že není nutně nezbytné, aby to byl někdo, kdo se zabývá přímo problematikou závislosti, protože fakt mi přijde, že ten problém je u Vás už někde trochu jinde. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.