zajimalo by me, jake je davkovani ketaminu. Jake jsou opimalni davky? Jestli hrozi pri experimentech predavkovani ci jine zdravotni ujmy. Jak ketamin pusobi a jestli clovek pocituje nejake dlouhodobe ucinky

Odpověděl: Bára Orlíková
Ze spřízněných webů www.extc.cz a www.lf3.cuni.cz/drogy se mi podařilo získat následující informace o ketaminu (pokud budete chtít vědět více, podívejte se přímo na uvedené webové stránky): "Ketamin se řadí mezi tlumivé látky s halucinogenním účinkem. Látka, která se dodnes používá v humánní i veterinární lékařské praxi jako anestetikum/analgetikum. Nejčastěji se vyskytuje v podobě bílého prášku nebo jako kapalina v malých ampulkách. Bílý prášek se šňupe, v tekutém stavu se ketamin aplikuje injekčně avšak výhradně do svalu, výjimečně se může objevit v podobě malých tablet nebo gelových kapslí, které se často prodávají jako extáze. Ketamin patří do stejné skupiny látek jako PCP (fencyklidin, Angel Dust). Na ilegálním trhu se vyskytuje ve formě tablet a kapslí prodávaných jako XTC (většinou bývá v kombinaci s jinými drogami) či krystalické látky nebo tekutiny. Účinek ketaminu je velmi závislý na dávce. Nejčastější dávkování se pohybuje v rozmezí 50 – 300 mg, což podstatně závisí na způsobu aplikace. V nižších dávkách způsobuje lehké snění (podobné jako u N2O) a pocit odcizení se vlastnímu tělu. Může docházet ke zpomalení vnímaní. Vyšší dávky způsobují halucinace, které mohou přejít až v jakousi mimotělní zkušenost. Vysoké dávky mají anestetický účinek. Klinicky se intoxikace ketaminem velmi podobá schizofrennímu onemocnění. Malé dávky drogy mohou způsobit zpomalení srdeční činnosti, vyšší dávky zpomalují také vnímání a dechovou frekvenci. Vysoce nebezpečný je ketamin v kombinaci s alkoholem nebo sedativy. Ketamin mimo jiné stimuluje srdeční činost, a proto jsou potenciálně nebezpečné i kombinace s jinými látkami majícími obdobné účinky (stimulační látky - amfetaminy včetně MDMA, kokain, efedrin, kofein). Časté užívání vede k poruchám vědomí, neurózám a dalším mentálním poškozením. V určitých případech se mohou objevit další nežádoucí účinky - nevolnost, zvracení atp. Ketamin způsobuje silnou psychickou závislost." Proč se na to vlastně ptáte?