miniintervence
jitka
Tuhle se na mne nekdo obratil s problemem "co mame delat, mame tu holku ktera uz hodiny zvraci prazdny zaludek, preslehla se perim, k doktorovi nechce". Ja nemam se stimulanty a/nebo opiaty a temihle smazicimi drogami zadne zkusenosti. Chtela bych se zeptat, zda existuje nejaky text 'Prvni pomoc fetakum' kde by byly popsany typicke fyzicke problemy, co delat pri predavkovani atd. Druha otazka pak je, zda ty telefony na kacka funguji neustale, kam takove lidi odkazovat kam si maji/muzou zavolat. Vim, co delat kdyz nekdo zkolabuje na party, nebo ma treba akutni psychicke problemy s psychedeliky (no, vim -- aspon trochu), ale mozna by bylo dobry doplnit tuto (jinak skvelou) stranku jeste o nejake dalsi podobne "harm reduction" informace -- tj. jake prusvihy tak typicky muzou nastat a co v takovem pripade delat. Dik kazdopadne.

Odpověděl: Martin Hulík
Podrobnější informace tohoto typu připravujeme, zatím ale nevím, kdy to přesně bude. Do té doby budeme odpovídat na konkrétní dotazy.
K těm vašim: když ona postižená odmítá lékařskou pomoc, má prostě smůlu. Stálo by za to ji sledovat a pokud usoudíte, že jde do tuhého, zavolat sanitku.
Telefon do K. centra Sananim funguje denně od 8 do 20h. Jinak volejte buď záchranku (při ohrožení života nebo když to tak vypadá) nebo - i pro konzultaci - PL Bohnice, centrální příjem (když to postižený nezvládá psychicky, např. při masivní panice a nepříjemných halucinacích). Kontakty najdete ve Zlatých stránkách.
Když máte pocit, že byste měla volat doktora, ani se snad postiženého neptejte, může být ve stavu, kdy do toho prostě nemá co mluvit.