nnn
Dobry den, zjistila jsem ze partner uziva delsi dobu (necely rok) cca 1x za tyden pervitin, nevim zda pravidelne ci ne, nebyval pres tyden doma...a potrebovala bych radu jak vyresit jeho setkavani s nasim ditetem (2roky). Nevim nakolik je mozne cloveku v jeho stavu verit, jestli by nebylo lepsi jejich styky zrusit uplne dokud se (a pokud) z toho nedostane.Nevypada to ze by se chtel snazit prestat, naopak se zacal pohybovat mezi lidme s podobnymi "zajmy". Predem diky za odpoved Martina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Po konzultaci s kolegyní právničkou Mgr. Hanou Gajdošíkovou Vám mohu sdělit následující: "Z Vašeho dotazu nevyplývá, zda rozhodnutím soudu stanoveno, že dítě se svěřuje do Vaší výchovy a zejména, zda bylo současně rozhodnuto o rodičovském styku, tj. o styku otce s nezl. dítětem. Pokud tomu tak není, tak nemusíte v zásadě žádosti otci dítěte na styk s dítětem vyhovět. Otec se může bránit podáním návrhu na úpravu rodičovského styku s tím, že je mu ve styku s dítětem bráněno, a Vy byste potom soudu objasnila z čeho Vaše obavy plynou. Pokud tedy rodičovský styk není vůbec upraven, není třeba žádat, aby soud rozhodl o "zrušení styku". Rodič, který s dítětem nežije ve společné domácnosti, má obecně právo s dítětem se stýkat. V případě řízení o úpravě rodičovského styku bychom však doporučovali navrhnout, aby styk byl s ohledem na nízký věk dítěte nepříliš frekventovaný a uskutečňoval se buď za Vaší přítomnosti nebo za přítomnosti jiného člena rodiny. Tento člen rodiny by s tím ovšem musel souhlasit. Naprostý "zákaz styku" by byl možný pouze v případě rozhodnutí soudu o pozastavení či zbavení otce rodičovské zodpovědnosti. Takové rozhodnutí však s ohledem na skutečnosti, které uvádíte, nevidíme jako reálné. Závěrem tedy shrnujeme, že v případě, kdy styk s dítětem není upraven, nemůžete být za odepření styku stíhána. Pokud by bylo o styku rozhodnuto, a vy byste mu přesto bránila, ačkoli k tomu máte rozumné důvody, mohl by se otec pokusit podat návrh na výkon rozhodnutí, který se v tomto případě realizuje postupným ukládáním pokut matce." Pokud byste potřebovala bližší informace, můžete se obrátit na Právní poradnu A. N. O., která poskytuje bezplatnou právní pomoc v případech, které souvisí s drogovou problematikou. Kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. Hodně štěstí.