heroin a těhotenství
doktorka
Jsem lékařka ,diagnostikovala jsem těhotenství u ženy,která si píchá heroin ,co vím cca 2 roky.Navštívila mne v ambulanci a požádala o pomoc.Já jsem v této situaci poprvé a nevím jak pomoci.

Odpověděl: Martin Hulík
Detoxikace od heroinu je v tomto případě riziková. Pro odbornou konzultaci doporučuji Substituční jednotku při oddělení pro léčbu závislostí, Apolinářská 4, Praha 2, tel. 02/24968218 - MUDr. Podrapská nebo Centrum metadonové substituce Drop In, Lannova 2, Praha 1, tel. 02/24802603 - MUDr. Presl, MUDr. Veselý.
Pro další péči (pokud se vaše pacientka bude chtít léčit ze závislosti), doporučuji kontaktovat PhDr. Preslovou (Denní stacionář Sananim, tel.02/803130), která v Sananimu koordinuje program pro závislé matky, lze uvažovat i o umístění vaší pacientky do Terapeutické komunity Sananim v Karlově, kde jsou místa pro matky s dětmi.