Uzkost
Cooq
Moja drogova kariera zacala marihuanou, potom LSD, extazy, fajcenie salvie, pervitin, heroin. Az raz som uzil lysohlavky v celkom malom mnozstve, ale zazil som som hrozny horor trip, ktory spocival v priam neuveritelnej uzkosti. Skoncil som na psychiatrii, mam za sebou 12 elektrosokov a psychiatrii sa nevedia rozhodnut, ci je to tazka depresia alebo schizofrenia. Momentalne beriem Leponex, Efectina a Rivotril. Ale co je hlavne, cele tie 4 roky ma prenasleduje uzkost, ale taka zvlastna, "psychedelicka", bojim sa vlastnej existencie, ze uplne zosalejem a niekedy je taka silna, ze si musim zavolat zachranku. Zaujimalo by ma, ako s toutp uzkostou bojovat a ci Rivotril je to spravne riesenie. Niekedy sim musim dat az 3 tablety 2mg rivotrilu a bojim sa ze to budem musiet zvysovat. Co by ste poradili. Mohlo by pomoct zvysenie davky Leponexu? Vopred dakujem za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tíži vašeho stavu vám s medikací opravdu moc neporadím. Ohledně toho rivotrilu - asi bych se ho tak nebál. Vzhledem k tomu, jak o vás až dosud pečovali, tak soudím, že váš stav je opravdu těžký. Jediné co mě napadá - možná byste si mohl zkusit najít nějakého psychoterapeuta, mohl by vám pomoci se s tím nějak porovnat a ev. pak by se mohl i váš stav měnit trochu k lepšímu. Žádné zázraky ale asi nečekejte. P.s. V DSM IV existuje nosologická jednotka "psychospirituální emergence" což v podstatě odpovídá zhruba vašemu popisu. Existují terapeuti, kteří se tím zabývají. Konkrétní kontakt vám ale asi neporadím. :-)