motivační centrum
komisar1
Dobrý den, jsem ze Zlína a potřebovala bych vědět,jestli v našem městě existuje nějaké ,,motivační centrum pro ambulantní léčbu" pro závislé na pervitinu. Děkuji za brzkou odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zařízení, které by se zaměřovalo přímo na motivační práce před nástupem do ambulantní léčby jsem ve Zlíně nenalezla. Myslím si ale, že pro tuto službu lze využít buď zlínského Centra prevence, U náhonu 5208, Zlín, 760 01, tel: 577 210 356, Mgr. Petr Netočný, http://www.volny.cz/cpzlin (kde by mohly proběhnout motivační pohovory a pak by mohla dcera docházet do ambulantní léčby v Centru prevence nebo v některé z AT ambulancí). Nebo Vám mohu doporučit kolegu MUDr. Pavla Konečného, psychiatra, Ambulance - psychiatrie, psychoterapie a adiktologie, Osvoboditelů 91, Zlín, 760 01, tel: 577 220 634 - tam by bylo možné hovořit jednak o motivaci k léčbě a jednak po dohodě zahájit ambulantní léčbu samotnou. Jinak - ohledně Vaší skryté poznámky - jesliže dcera užívá pervitin po takovou dobu, mohlo by se jednat o závislost. Píšete sice, že užívá jen občas - to je ovšem informace, která nemusí být zcela věrohodná - spíš se setkáváme s tím, že pokud děti užívají drogy, frekvenci svého užívání drog a problémy s užíváním drog spojené před rodiči spíše podhodnocují. Pokud ovšem užívá drogy skutečně občas a nepravielně, je možné, že se o rozvinutou závislost nejedná. Zhubnutí a změna chuti k jídlu jsou jen součástí sumy příznaků, kterými se obvykle závislost nebo pokročilejší užívání projevuje, na základě této informace to bohužel těžko mohu posoudit takto přes internet. A ohledně té motivace k léčbě - prvotní je, aby dcera měla o léčbu zájem a aby byla ochotná někam docházet. Pokud je to jen Váš záměr a dcera s léčbou nebude souhlasit, tak léčba s největší pravděpodobností úspěšná nebude ani pokud byste ji někam chtěla umístit proti její vůli. Možná by také nebylo od věci nejprve situaci zkonzultovat s odborníkem (tedy, že byste se někam zašla poradit Vy) a pak se rozhodnout pro nejadekvátnější postup. Ty výše uvedené kontakty myslím můžete pro takovou konzultaci využít. Zatím přeji hodně štěstí.