Otazka
pikachu
Čau,tři měsíce jsem se léčila v psychiatrické léčebně,na pavilonu číslo sedm ze své drogové závislosti na pervitinu.Tři měsíce jsem skutečně abstinovala i po propuštění.Pervitin jsem si šňupala,nyní si ho šlehám.Chci jen říct,že závislost je nevyléčitelná,nakonec na ten fet stejně všichni chcípnem.Budu muset končit,podařilo se mi u sebe vybudovat závislost na perníku v takové míře,že na dojezdu pociťuji i fyzickou bolest.Vemu lžičku,inzuínku,smah,rozpustím,zamíchám,natáhnu,zaškrtím,natáhnu krev a pak si do žíly střelím další hřebík mého hrobu,další jed,hnus a přesto ráj.

Odpověděl: Martin Šefránek
Milá Pikachu, tvoje reakce zní hodně radikálně a neotřesitelně, každopádně jsem toho názoru, že opětovným začátkem užívání po prodělané tříměsíční léčbě nic nekončí. Myslím, že i šestiměsíční abstinence je úspěchem a být tebou tak bych hned neházel flintu do žita. V praxi se setkáváme s klienty, kteří začali abstinovat i po mnoha letech užívání tvrdých drog a po několika absolvovaných léčbách. Takže šance do budoucna určitě existuje a závislost vyléčitelná je. Pravdou je, že chutě na drogy budeš mít i po absolvování léčby, ale jde o to jak s těmito chutěmi dále pracovat a jak je zvládat. Je tedy na tobě, jakou cestu si do budoucna zvolíš a zda se se svou závislostí pokusíš opět poprat. Každopádně ti přeji více optimismu a odvahy ke změně, vždyť jsi to již na šest měsíců dokázala a to není málo!!! Tak hodně štěstí.