schyzofrenie
djsmok
casto mam stavy ze si myslim ze nekdo vi co si myslim nebo ze mi nekdo cte myslenky atd. myslim si ze je to schyza ale nevim prosim o presne vysvetleni stavu schyzofrenie

Odpověděl: Jakub Minařík
To, co popisujete, by mohl být jeden ze symptomů schizofrenie. Jde o to, jak dlouho to trvá, jestli se to zhoršilo, jestli to není vyvolané drogama, ... Musel byste o tom napsat mnohem více. A ještě lépe navštívit psychiatra. protože jestli to není schizofrenie, tak se na vás usměje a řekne vám, že si děláte moc starostí. A jestli to schizofrenie je, tak čím dříve se léčba zahájí, tím lepší prognosa. A taky - pokud je to sch. - samo se to nespraví, stejně skončíte na psychiatrii. Budete jen víc trpět. Je taky samozřejmě možnost, že to je jen nějaká reakce na stres, ... Je to dokonce mnohem pravděpodobnější. :-) Jinak schizofrenie je jedno z nejtěžších duševních onemocnění. Svět nemocného se dosti zásadně mění, není schopen rozumě myslet, má pocit, že se kolem něj dějí divné, až magické věci. Všechno zapadá do sebe že je ve středu jakéhosi spiknutí. A nelze takovému člověku tuhle věc taky vymluvit. Dalčími typickými příznaky jsou halucinace - třeba hlasy, které o člověku hovoří, přikazují mu, nadávají mu, ... nebo pocit, že myšlenky kdosi krade z mé hlavy, ev. je tam strká. Je toho ale mnohem více a spousta těch věcí je mnohem složitějších a těžko se to vysvětluje a není to snadné pochopit. No, klidně ještě napište, kdyby vás má odpověď neuspokojila a nebo kdybyste se chtěl na něco optat. :-)