prosba o sdělení kontaktů
axel95
Přeji hezký den. Jsem z Olomouce a o víkendu jsme s manželem zjistili, že náš syn (17 let) kouří na 100% trávu. Doufáme, že je to zatím "jenom" tráva - našla jsem vodní dýmku, malé igelitové sáčky a přestože nekouří cigarety, nosí zápalky. Naše snaha o (klidný) rozhovor s ním byla marná, odmítal komunikovat, byl hysterický a až agresivní a v podstatě utekl z domu. Útěk skončil ve večerních hodinách u jedné z babiček. Je vrcholový sportovec (zatím) a v pondělí ráno musel nastoupit u svého družstva mimo Olomouc, takže se nám doposud nepodařilo s ním znovu komunikovat na dané téma. Obávám se ale, že budeme potřebovat pomoc odborníka a právě o kontakt na někoho z Olomouce Vás chci poprosit. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Zkuste tohle: P-centrum Lafayettova 9, 77200 Olomouc Kontaktní osoba: Ing. Radmila Herzánová, PhD. Telefon: 585 221 983, Fax: 585 221 983 Můžete se tam zajít poradit. To bych považoval v dané situaci za nejrozumější. Běžte tam v 1. fázi sami, bez syna. :-) A aniž bych chtěl situaci nějak zlehčovat - vzhledem k tomu, že píšete o náhodném nálezu kuřáckého nádobíčka a ne o jiných obtížích, tak myslím, že problém nebude tak vážný. A také neplatí, že kdo začne kouřit marihuanu, začne brát heroin. To je hloupost. Marihuana zřídka plní úlohu iniciační drogy, to je spíše alkohol. A samotné kouření konopí zřídka způsobuje závislost (za 10 let praxe jsem viděl 1 člověka, který splňoval kriteria pro dg. závislého na konopí). A také působí zřídka nějaké vážnější komplikace. A je to rozhodně měkčí, nebo chcete-li méně riziková droga, než alkohol. Tohle vám píšu proto, abych vás uklidnil realistickým pohledem. Nechci v žádném případě syna omlouvat nebo kouření marihuany schvalovat. P.s. Držím palce. Vám i synovi. :-) A kdyby bylo třeba, klidně napište. To platí pro vás i pro syna.