Hepat.
?
Byla jsem na testech a vyslo mi HBsAg pozit. Jsem ockovana proti hep. A a B. To je asi blby jestli jsem pozitivni na austr.antigen, na to se asi ockovani nevstahuje,ze? Nebo je mozne ze se doktor spletl? Ve vysledcich bylo sice HBsAg pozit, ale pak ze hepat. nemam,jen protilatky

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud jste očkovaná, tak byste tam měla mít tak maximálně anti-HBs (tj. protilátky proti HBs antigenu). Ty jsou pozitivní buď po překonání infekce VHB (virová hepatitidy typu B) a nebo po očkování proti VHB. HBsAg je divný. Protože je to marker infekce VHB a označuje infekci akutní, nebo chronickou. Jinak ten Australský Ag je vlastně Antigen VHB. Očkování se na něj tedy vztahuje. Postvakcinační imunita je zaměřena právě proti tomuto antigenu. No doufám, že píšu dost česky, kdyby ne, tak ještě napište. No a doporučení: Požedejte lékaře znova o vysvětlení. Určitě v tom bude jen nějaký zmatek :-)