Šalvěj
Bob
Dobrý den, Mám dotaz ohledně šalvějí divotvorné ( Salvia Divonorum, Mexická, Aztécká...). Do které skupiny nebezpečnosti by jste ji zařadily? Podle informací které jsem zatím získal (internet, kniha Šalvěj Věštecká) by měly být učinky stejné jako u LSD a pod. Ovšem při aplikaci kouřením ( malá dýmka, 1-2 lístečky) by měly zásadní efekty trvat pouze 10-15 min. Což je velice krátka doba při srovnání např s LSD. Nemám žádné zkušenosti s drogami, pouze 1x jsem kouřil marihuanu. Je mi jasné, že se nejedná o rekreační drogu. Chtěl bych Šalvěj použít jako prostředek k rozšíření vnímání a pohledu na svět. Z halucinogenů mi přišla jako nejméně riziková, navíc legální. Může mít konzumace Šalvějí i nějáké zdravotní komplikace (třeba poškození jater, ledvin...)? Předem děkuji za váš čas. Domnívám se, že vaše poradna pracuje skvěle. PS: Jsem webmaster několika webů, rád bych na ně umístil "reklamní proužek" s odkazem na váš web

Odpověděl: Jakub Minařík
Se salvia divinorum mám celkem málo zkušeností, je to přece jen exotická droga. To co o ní vím, vcelku odpovídá tomu co o ní píšete vy. Neznám bohužel nikoho, kdo by jí zkoušel. Jinak podle popisu dynamiky účinku bych jí řadil spíše mezi látky se slabším potenciálem, nicméně, opakovaně jsem narazil v textech na důrazné doporučení mít pro intoxikaci průvodce (sitra). Jako minimum bych viděl, aby byl přítomen někdo, kdo vás pohlídá. Vzhledem k tomu, že intoxikace je celkem krátká a měla by být i poměrně mělká, neočekával bych nějaké nezvládnutelné stavy. Stejně tak platí další bezpečnostní doporučení: neřídit, nepracovat se stroji, pokud jste prodělal, nebo v rodině je anamnesa schizofrenie, nebo jiného psychotického onemocnění - tak nebrat, ... Ohledně toxicity - nenašel jsem žádné varování. Což neznamená, že neexistuje, ale bude spíše mírná až žádná. Tomu také nasvědčuje legální status látky. Každopádně buďte opatrný a rozuměnjší je vždycky se drogám vyhnout. Jo a kdybyste přece jen šalvěj vyzkoušel, tak bych docela stál o popis intoxikace. Kdybyste ho byl ochoten poskytnout. Jinak nějaké informace,včetně popisů intoxikací najdete na www.biotox.cz. P.s. O nějaké reklamní prožky bychom asi stáli, bylo by asi potřeba, abyste se spojil s někým s kolegů. Zkuste napsat nabídku ještě jednou a směrujte jí na Janu Marečkovou. A díky.