pomoc!!
Sisi
Dobrý den! Chtěla jsem se poradit kam se máme obrátit.Můj přítel je skoro 2 roky závislý na subutexu.Poslední 2,5 měsíce ale nebere denně.Vydrží bez toho i 5-8dní,ale pak přijdou bolesti,v noci teplota,lochtají ho žíly a to je konec.Někdy to ještě dva dny vydrží ale pak už ne.On sám mi tvrdí,že chce přestat a že už to sám nezvládne,ať mu pomůžu,ale já nevím jak.Nechce jít do léčebny a nevím jestli je jiná možnost.Čekáme spolu miminko a já mu chci pomoc dokud ještě mám čas a není tady to miminko.Já jsemdostala do podnákmu v místě bydliště byt,tak zázemí podle mě má.Já se mu snažím jít vstříc.Ale už nevím co mám dělat.Měli jsem domluvu že to zkusí sám a jakmile přijde ta chuť tak mi řekne a skusíme to spolu překonat a ať mi to řekne že si chce dát.Ale on vždycky přijde s pláčem,že to nevydržel a dal si.Říká že už se mu z toho dělá spatně,že ho to bolí když si dává,tak proč to dělá?Snad mi nějak poradíte.Předem mockrát děkuji.Existují třeba nějaké léky které stlumí tu bolest která přijde po těch pěti dnech?Které jsou volně prodejně?Já se snažím aspoň aby jedl vitamíny.Občas mu pomůže ibalgin na tu bolest.Prosím poradtě mi já už nevím co dělat :o( Děkuji moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že existují jen 2 varianty: 1. Buď tu krizi překoná. Protože ona za den dva odejde, aby se za pár dní vrátila v menší síle a tak až zmizí docela. 2. Nebo musí na detox a alespoň nějaký krátký pobýt v léčebně, dokud obtíže neodezní. I tak by bylo moudré, kdyby léčbu absolvoval, už kvůli vám a dítěti. Protože bez léčby nebude jeho abstinence moc stabilní. Léky, které by mu obtíže pomohly zvládnout volně prodejné nejsou a i kdybyste si je opatřili, tak mohou nadělat více paseky, než ten subutex. Proto jsou na předpis a proto by měl vysazení řídit lékař, který se v tom vyzná. Takže - pokud to nepřekoná sám, jedině detox, možno i ambulantní. P.s. Držím vám všem třem palce. Kdyby byly potřeba nějaké kontakty, napište.