Jaterky
Karlos
Ahojte v Sananimu.Měl bych jeden dotaz.Můj známý je ve vězení kde si nechal dělat jaterní testy.Má HVC a tak chtěl vědět jak na tom je.Doktorka řekla že mu jaterky vyšly přez 4.Nasadila dietu D2 a předepsala Silimarin.No a dál už nic.Nějaké vysvětlení co to znamená žádné.Známý si navíc stěžuje že má velký tlak za očima a nepříjemě ho brní malíkové hrany a konečky prstů.Mohli by jste mi prosím dát nějaké vysvětlení, abych mohl známého informovat?Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak myslím, že jsou tam 2 věci: 1. Jaterky přes 4 je údaj ze kterého je těžko co vykoumat. Ale mohlo by to znamenat hladinu jaterních enzymů což znamená akutní poškození jater, resp. nějaký proces, který játra poškozuje. Dieta D2 je šetřící, při chronických onemocněních trávícího traktu. Víc asi těžko říci. 2. Tlak za očima a to brnění by ukazovalo na neurologické obtíže, nejspíše blokádu páteře, ev. možná i nějaký proces uvnitř lbi. Rozhodně by se měl s těmito obtížemi obrátit na lékaře. Stačí? A Ať mu to tam utíká. :-)