erimin 5
eronon
Zdravim,nedávno mi jedna známá z Japonska darovala tabletu erimin 5. Tvrdila,že je to legální jenom v u nich,kde je to volně k prodeji. Zatim sem to nevyzkoušel,mám docela strach,co to vůbec s člověkem udělá. Říká,že je to super.Prohodila něco o metadonu(taky neznám).Mluví anglicky s jap. přízvukem,takže sem jí moc nerozuměl. Nikdy předtím sem o tom neslyšel,proto bych se rád dozvěděl pár informací. Mockrát děkuji...

Odpověděl: Jakub Minařík
Erimin by měl být nimatazepam, látka ze skupiny benzodiazepinů, účinkem podobná třeba nitrazepamu (příbuzné léky jsou rohypnol, nebo diazepam). Má poněkud delší účinek, užívá se třeba k léčbě nespavosti tam, kde se lidi ráno časně budí. Jako jiné látky skupiny je poměrně často zneužíván, má celkem vysoký potenciál vyvolat závislost, nebezpečná je interakce a alkoholem a jinými tlumivými látkami. Od užtí lze očekávat útlum, člověk je takový zpitomělý, nakonec usne. Někomu efekt připadá jako celkem přijemný. Metadon je opioid, užívá se k substituční léčbě závslých na heroinu. Má dlouhodobý účinek (užívá se 1x za 24 hodin), vysoký potenciál závislosti, vysoké rizko předávkování. Rizikové kombinace podobně jako výše zmíněný preparát.