hippurat U
Ze screeningu na moč objevili složku hippurat U 150.30mg/l.Prý je to obsaženo v toulenu.Je to hodnota vysoká¨a jak dlouho se v moči udrží.Je možné,že moje dcera toto čichá?Díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám referenční intervaly pro interpretaci výsledků vyšetření kyselina hippurová v moči. Bohužel, neumím přepočítat mg/l na mmol/l u kyseliny hippurové. Takže vám to asi moc nepomůže. Je tam třeba znát vzorec a koeficient pro přepočet. A ten já nyní nezjistím, protože nemám po ruce správné knihy, kdy bych si to mohl najít. V laboratoři, kde vyšetření dělali by měli tenhle převod zvládnout bez obtíži. Budou to umět. Já se do takových věcí stejně raději nepouštím, jsem přece jen psychiatr. :-) Referenční intervaly Normální koncentrace neexponované populace do 10 mmol/l Nejvyšší přípustný limit při profesionální expozici do 14 mmol/l Závažné klinické projevy expozice od 30 mmol/l Průkaz silného fetování od 100 mmol/l Jinak kdybyste měli zájem, tak tady máte odkaz na článek o kyselině hippurové: http://www.mzcr.cz/data/c764/lib/BOAJBVD.htm P.s. Než dceři natlučete, tak požádejte lékaře na biochemii, kde moč vyšetřovali, aby výsledek interpretovali. Jinak můžete více ztratit, než získat. A pokud bude třeba, klidně napište.