Uklidňovací prostředek..?
Katy
Dobrý den, omlouvám se, že Vás zatěžuji svým dotazem, protože uplně nesouvisí s drogovou tématikou, ale napadlo mě, že by jste mi mohli poradit. Mam problém - bývám docela často "nervózní" z lidí a ze života a je mi občas tak nějak víc smutno, chce se mi brečet, přemýšlím nad smyslem světa, no to je fuk, tim vás nebudu zatěžovat, chtěla jsem se jen zeptat, jestli si nemůžu např. v lékarně koupit nějaký uklidňovací prostředek(např. prášky) aniž bych kvuli tomu musela k doktorovi(resp. k psychologovi)?Vím, že většina sedativ(doufám, že jsem to nazvala správně) je na předpis protože se na nich dá vypěstovat závislost..Předem mnohokrát děkuji za zodpovězení mého dotazu.

Odpověděl: Jakub Minařík
To co popisujete, vypadá jako deprese. Ve vašem líčení chybí jen, že vás nic nebaví a ned ničím se nezasmějete a taky že máte málo energie a jste jakoby vycucnutá. Mohu se samozřejmě mýlit. Myslím, že máte 2 možnosti, resp. to co popisujete se dá řešit dvěma způsoby: 1. Nechat to tak být - a časem nejspíše zjistíte, že pomáhá alkohol a začnete nadměrně pít. 2. Jít k psychiatrovi a nechat si napsat antidepresiva. Pomohou vám. Možná navždy, možná jen nadlouho. Rozhodně vám bude lépe a nebudete mít pocity smutku, ... a taky to, že tím nechcete nikoho otravovat ( i to je pro depresi dosti typické). Každopádně, je dobře, že jste se odhodlala napsat. Je to myslím 1. krok k tomu, řešit to. A myslím, že ne každý to dokáže. Držím palce. Nás psychiatrů se nebojte. Jsme jen trochu zvláštní, ale nekoušeme. :-) P.s. Možná by vám mohl trochu pomoci čaj z meduňky lékařské a z třezalky. Ta první bylina je sedativní, ta druhá spíše antidepresivní.