pervitin
Poli
Dobrý den! Můžete mi, prosím, přiblížit, v jakém stavu může být člověk po třech týdnech nitrožilního užívání pervitinu, z toho posledních 5 dní velmi intenzivního...? A zda si myslíte, že je schopen přečíst a vnímat dopis...? Moc Vám děkuji!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že přečíst a vnímat dopis by rozhodně měl být schopen. Jen je otázka, zda v tuto chvíli stojí o změnu. Pokud ne, tak je docela dobře možné že dopis nebude účinný. Navíc podle toho jak o problému píšete soudím, že byste si v souvislosti s pomocí příteli mohla docela opatřit spoustu vlastních obtíží. Tím nemyslím, že to je namáhavé a stojí to člověka spoustu úsilí. Spíše myslím, že existuje riziko, že by přítel vaší pomoci zneužil - závislost je nemoc a uživatelé drog v souvislosti se svým onemocněním se často chovají tak, jak by se za "střízliva" nikdy nechovali. Také existuje riziko, že byste se v souvislosti s pomocí kamarádovi sama dostala do problémů s drogami. Vím, že to považujete za nemožné, ale považujte prosím tohle riziko za reálné. Pokud mohu mít dobré doporučení - tak než se pustíte do psaní dopisu, tak kontaktujte nějaké poradenské centrum, které se zabývá pomocí uživatelům drog a informujte se na možnosti ambulantní léčby u nich ev. zprostředkování léčby. Pokud přítel nebude ochoten s nimi vstoupit do kontaktu a pracovat na směřování k abstinenci s nimi, tak bych mu pomoc odmítl. S tím, že pokud se rozhodne jinak, jste připravena jej podpořit. Pokud napíšete odkud jste, rád vám nějaký kontakt vyhledám. P.s. Držím palce vám i kamarádovi. :-) A buďte opatrná.