Dynex test
pampaliny
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, za jak dlouho po užití pervitinu (šňupáném) je možno zjistit jeho užívání pomocí testu Dynex test Metamfetamin z moči. Potřebujeme otestovat bratra a nevíme jak na něj. Jestli jsou i jiné, popřípadě lepší, testovací metody, prosím napište mi je. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin se dá z moči detekovat obvykle max do týdne od posledního užití, výjimečně déle, pokud se jednalo o předchozí dlouhodobé, pravidelné a intenzivní užívání. Je lhostejno (pro potřeby toho testování), jaký byl způsob aplikace pervitinu. Nevím, jaký máte důvod bratra testovat - zda se jedná o podezření, že užívá pervitin nebo zda je třeba bratr po léčbě z drog a vy se chcete jen ujistit, že znovu nebere drogy. Stálo by za to přemýšlet o tom, co uděláte, když bude výsledek negativní (tedy test užití drogy neprokáže) a především v případě, kdy bude pozitivní (užití drogy bude prokázané). A ještě podotek - v případě, že bude test pozitivní a bratr se k užití drogy nepřizná, tak by mohlo jít o tzv. falešnou pozitivitu testu (jednorázové testy jsou orientační - mohou být zatíženy právě touto chybou, i když je to spíš výjimečné) a bylo by potřeba ještě udělat kontrolní test v toxikologické laboratoři. Nebo můžete nechat udělat test v laboratoři přímo (je to ovšem několikanásobně dražší než jednorázový dynex test, ale zas spolehlivé). Možná kdybyste o situaci, kterou s bratrem řešíte, napsala víc, mohli bychom vymyslet něco, co by Vám mohlo pomoci více než pouhé testování. Tím testováním pouze zjistíte, zda bratr v posledních pár dnech užil pervitin. Víc nic. Přeji hodně štěstí a kdyžtak napište.