pervitin
kočka
Manžel bere pervitin asi dva roky.Pořad to skrýval až ted,kdy přišel o praci se to prokázalo.Je na tom špatně.Odjel dnes na pět dní do Jeseníků a říká,že mu to stačí na to aby se z toho dostal.Já sama nemám zkušenosti ani s cigaretama.Vím,že to nezvládne.Chci mu pomoct,už hlavně proto,že máme dvě malé děti,ale navím jak.Proto bych byla ráda,kdyby mi někdo dal radu jak mám pokračovat až se vrátí.Jeho stav je takový,že za 14 dní zhodil 10 kg,má křeče,nejí a je agresivní vůči mě i dětem.Děkuji za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Cením si Vaší odvahy, že jste nám o problému napsala. Sama správně tušíte, že pět dní v Jeseníkách po dvou letech užívání pervitinu nejspíš situaci nezmění. Myslím, že by bylo docela na místě zajít se o tom poradit s někým z odborníků osobně, s ohledem na to, že manželovou závislostí nejste ohrožena jen Vy a on, ale také vaše děti. Získala byste podporu a informace, které potřebujete k tomu, abyste se rozhodla k daším krokům. Takhle přes internet se obávám, že toho moc nevyřešíme, zvlášť když o Vaší situaci vím tak málo. Manžel by jistě také potřeboval nějakou odbornou pomoc - bez toho je šance na to, že to zvládne, poměrně malá. Nevím, nakolik by byl motivovaný k tomu, aby takovou pomoc vyhledal, ale i o tom, jak s ním o tom hovořit, do čeho se nenechat vmanipulovat, jaké si dát podmínky dalšího soužití, by Vám odborník mohl poradit. Zkuste mi napsat odkud jste a já bych se Vám pokusila vyhledat nějaký kontakt na někoho z kolegů ve Vašem regionu. Zatím přeji hodně štěstí.