Prosím o radu
Vendy S.
Dobrý den, mám přítele, kterému je 27 let a nevím zda není drogově závislý. V tuto chvíli nevím o jakou drogu by se jednalo( jestli vůbec ), ale jeho chování je podivné. Proto se na Vás obracím s prosbou, zda byste si tento email přečetli a podali mi info, zda je tu možnost závisloti. V poslední době cca 3 měsíce se začal chovat velice podivně. Je velice často nesmyslně naštvaný na své okolí, hlavně na mě. Chová se ke mě agresivně.Když se ho zeptám jestli se něco neděje, tak na mě okamžitě vyjede, že ne a ať se nestarám. Neustále mluví o penězích, že jich má málo a jestli mu nepůjčím, přitom má měsíční příjem velice dobrý. Zjistila jsem, že si půjčil u více finančních institucí docela vysoké obnosy. Má výkyvy nálad, v jednu chvíli je v naprosté pohodě a za okamžik je naštvaný a neurvalý. Většinou se tak stane, když nesouhlasím s něčím co řekne nebo co udělá. Okamžitě se rozčílí a mluví sprostě. Většinou se stane, že odejde a když se vrátí domů je už zase v pohodě. Jeho sestra má podezření, že se jim doma ztrácí peníze a on se u nich často zastavuje. V jeho osobních věcech jsem našla Diazepan. Nevím jak se k němu mám chovat a hlavně na koho se obrátit s prosbou o pomoc. Bydlíme v Libereci, mohli by jste mi prosím dát kontakt na někoho s kým bych si o tom mohla promluvit? Je možné, že se mýlím a žádná závislost tu není ( kéž by ) a jedná se například o psychický problém, ale jistota je jistota. Předem moc děkuji za odpověď a radu. Vendy S.

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete, tak bych na problém související s užíváním drog rozhodně pomýšlel. Může se jednat ale i o jiné duševní onemocnění, ev. něco jiného. Ty velké obnosy peněz, diazepam, ty výkyvy nálad, ... Pokud nemáte nějaké vleklé partnerské problémy, tak bych uvažoval o drogách, jako možné variantě. Zkuste tenhle kontakt: LOCUS L-preventivní a krizové centrum Na Výšinách 451/9, 460 05 Liberec Kontaktní osoba: Jana Lanková, Kateřina Nosková Telefon: 486202068, 482750807, Fax: 486202068 ev. K-centrum Rumunská 56, 460 01 Liberec Kontaktní osoba: Mgr. J. Říčař Telefon: 0482710276, 48424360, Fax: 482710276 nebo: K-centrum Rumunská 56, 460 01 Liberec Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pšeničková Telefon: 482710276, 48424360, Fax: 482710276 Snad to bude fungovat. A držím palce! :-)