Jak na to
Eva
Pracuji v domácí péči, s dotazem se na mě obrátila podřízená s dotazem: Má setru, která je vdaná v Itálii, a je téměř rok závislá na heroinu, peníze nehrají roli. Jak může sestře pomoci v Itálii a posléze v ČR. (zhruba jsem ji nastínila možnost léčby v ČR- psala jsem diplomku na tému substituční metadonová terapie). Ale nevím, jaké jsou možnosti v zahraničí.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud sestra podřízené užívá heroin jen rok a předtím drogy nebrala, tak se jako smysluplná varianta jeví spíše nějaká intervence směřující k abstinenci. Nevím, jaké konkrétní možnosti jsou v Itálii, ale systém péče bude mít podobné složky jako u nás. Doporučoval bych tedy detoxifikaci a pak nějakou ambulantní léčbu. Důležité je, aby péče byla komplexní a dlouhodobější, jednorázová intervence není z dlouhodbé perspektivy smysluplná. Takže, pokud je varianta itálie, i čechy, tak pokud sestra přijede sem, tak stačí napsat a já se vám pokusím někoho doporučit dle regionu.