alkohol
dominika
Ještě bych chtěla dodat, že mu chutná pít. Myslím tím chlastat. Ale docela brutálně. Ne, že by si chodil dávat do krčmy, ale když jsou na hračce...profesionálně se živí muzikou. A věřte, že jich není málo. Poraďte!!!! Moc se o něj bojím. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Dominiko, je vidět, že Vás situace Vašeho přítele velice trápí. Nicméně ohledně pomoci platí, co jsem už jednou psala. Pomoc nelze nutit. Můžete ji pouze nabídnout, resp. nabídnout svou přítomnost a ochotu si druhého vyslechnout. Rozhodnutí musí udělat on sám. Vy můžete hovořit o svých pocitech, o tom čeho se bojíte, co Vám vadí. Existuje celá řada AT poraden a psychiatrických léčeben, kde se specializují na problémy s alkoholem. Jestliže má Váš přítel pocit, že je vše v pořádku, nemůžete nic než pokusit o stanovení pravidel a "sankcí" (např. domů nebudeš chodit opilí, nebudeme se za takových podmínek vídat atp.). Stanovujte však jen taková pravdila,jaká jste ochotná dodržet. Vím, že jsem Vám příliš nepomohla, ale bohužel na podobné situace neexistuje žádný jednoduchý recept. A ještě jednou opakuji, nezapomínejte na sebe. Budete-li Vy sama na dně, nikomu nepomůžete. Nebojte se proto obrátit na nějakou poradnu ve Vašem okolí, kde byste si mohla o Vaší situaci s někým promluvit (třeba i bez přítomnosti Vašeho přítele). Kdybyste potřebovala kontakt, nebo není-li moje odpověĎ dostatečná, nebojte se na nás znovu obrátit. S pozdravem, Gabriela Koryntová.