Rada k referátu
jirka
Dobrý den, píši referát do soc. pedag. a zaujala mě kniha od Gilberta Až do krajnosti. Tato kniha vyšla v naklad. Portál. ( Je to francouský kněz, který si založil farmu, kde má spostu zvířat a má zde mladé lidi, kteří měly problém s drogama atd... Svoji metodu zde nazíva zooterapie. Pomocí zvířat jim pomáha nacházet smysl života a samozřejme také svým přístupem.) Chtěl bych se zeptat zda podobná komunita neexistuje i u nás v ČR. Popřípadě že ano, bych chtěl poprosit o kontakt. Děkuji.

Odpověděl: Martin Šefránek
Uvedenou knihu jsem bohužel nečetl, ale pokusím se o vyčerpávající odpověď. Zvířata se v ČR v rámci léčby závislostí využívají v terapeutických komunitách. Jedná se však spíše o ergoterapii, tj. pracovní terapie, do které patří rovněž starost o hospodářská zvířata. Dále se u nás využívá tzv. hippoterapie, tj. využití koní při léčbě a to nejen u závislých. Hippoterapie se využívá např. v PL Bohnice, její využití se připravuje rovněž v PL Červený Dvůr. Kontakty na komunity i léčebny pak naleznete na stránce www.sananim.cz.