příznaky
Hoky 2
Máme asi problém. Syn (24let) téměř s námi nekomunikuje, odešel z práce prý po dohodě , ale zřejmě musel, nejeví prakticky o nic zájem, vydrží třeba 3 dny v posteli a vychází jen občas hlavně večer nebo v noci. Po těle má něco jako boláky. Mohla by to být reakce na nějakou drogu ?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, bohužel Vám nemohu dát jednoznačnou odpověď. Je sice možné, že boláky může mít syn v důsledků užívání drog, případně nějakých léků, ale stejně tak existuje i celá řada dalších můžných důvodů. Podobě je to i s tím chozením ven v noci - může souviset s užíváním, resp. sháněním drog, ale také nemusí. Vzhledem k Vašemu stručnému popisu situace mě však napadá že by mohlo jít o stav, který navazuje na několikadenní "jízdu" např. na pervitinu - člověk třeba i několik dní nespal a tělo je pak tak unavené a vyčerpané, že několik dní jenom spí a jí. To co popisujete by však odpovídalo i diagnóze deprese - člověk nejeví o nic zájem, nic ho nebaví, bývá většinu času doma, málo jí, leží v posteli, s nikým se nebaví. Vysvětlení by se jistě našlo víc, nicméně bez rozhovoru či návštěvy lékaře se pravděpodobně nic víc nedozvíte. Zkusete si přeci jenom se synem promluvit. Ptejte se ho na jeho problémy, mluvte s ním otevřeně o svých obavách. Řekněte mu, proč a jak se cítíte, a co by Vám mohlo pomoci - kdyby navštívil lékaře, kdyby řekl, co se s ním děje atd. Budete-li potřebovat nějaké kontakty, nebojte se na nás opět obrátit. S pozdravem, Gabriela Koryntová.