Uzívání Wellbutrinu po Asentre
LINDA
Uzívala jsem Asentru 2x 100 denne a lexaurin.Mohu ihned prejít na Wellbutrin nebo musím Asentru vysadit?Nebo ji postupne snizovat a pak prejít na Wellbutrin.Doktorka mi ji na 14 dní uplne vysadila,aby mi odesla z organismu nez prejdu na Welbutrin.V tech 14 dnech uzivam jen lexaurin.Ale je mi hrozne zle.Je tan náhlé vysazení Asentry správné?

Odpověděl: Jakub Minařík
Při přechodu z jedněch antidepresiv na jiné je potřeba někdy vysadit léky na nějakou dobu úplně před tím, než se nasadí jiné. Je to z důvodů, aby se ty první léky vyplavily, protože to nějakou dobu trvá, spousta léků se vylučuje hodně pomalu. Důležité je to proto, že léky spolu mohou nějak reagovat. Mnoho těchto interakcí je dost nebezpečných. Může dojít třeba k narušení termoregulace a přehřátí organismu, na které se velmi často umírá. Nebo se mohou objevit epileptické záchvaty, ... Vysazení asentry určitě bylo na místě a také si myslím, že vysazení "najednou" není chybou. Kdybych chtěl změnit u pacienta léky, tak jako to dělá vaše lékařka, tak bych to udělal stejně. Protože kdybych dávku jen snížil, tak bych pak musel stejně 14 dní čekat než dám další. P.s. Ten Wellbutrin je docela dobré antidepresivum. Celkem často ho předepisuji svým pacientům a celkem jim zabírá a jsou s ním celkově docela spokojení. Tak ať pomůže i vám. :-)