Pervitin a marihuana u partnera III
Rosal
Opet dekuji za odpoved, pane Minariku, a muzu rict ze me z Vasi odpovedi polilo docela horko. Ja uz jsem si svym zpusobem "libovala " v tom, ze pervitin je dobry mesic za nami, ale 1%, ktere davate jako moznost, ze se z toho silou vule a meho natlaku dostane, je opravdu male. Ja uz ted jen chtela vedet, jak ho pomalu odvadet od marihuany a ano, i to vlastne jaka je pravdepodobnost, ze pervitin uz je pase. Vite, kdyz jsem u nej ten pervitin na konci kvetna nasla, nepriznal se mi, tvrdil, ze ani nevi, ze ho tam ma, ze je to uz strasne stary. Ale rekl, ze se necha v budoucnu testovat. Neverila jsem mu, a dala mu tu moznost, aby se vratil k te tabu trave, ze mu to pomuze odvykat. Rikam vratil, protoze s tou travou skoncil proto, ze to byla moje podminka pro to zalozit s nim rodinu (tehdy jsem jeste nevedela, ze je na perniku). Kazdopadne k jeho vlastnimu priznani doslo asi o tyden pozdeji, kdyz melo dojit k prvnimu testovani. Bylo zle, rekla jsem mu, at si sbali tasky a odejde. Sbalil,ale pak si tam ty veci nechal, ze uz je potrebovat nebude. Pak volal z auta, ze ani nevim, k cemu ho dohanim a ze to skonci a ja budu s nim, at to slysim. V tu chvili se mi vybil mobil. Nez jsem nasla nabijecku a on se dovolal, uz stal nekde v klidu, brecel a priznal se, ze ano, ze ho bral, snupal o vikendech a i behem tydne. Tvrdil, ze se mu i ulevilo s tim, ze jsem to nasla, i s tim, ze ho budu testovat. Ze s tim chtel skoncit i sam a i skoncil. To priznani si myslim, ze bylo dulezite, protoze pred tim volil velice silna slova o sve osobnosti, a jak mu krivdim, jak si muzu o nem myslet, ze by chtel dite, kdyz by fetoval...opravdu silna slova, ale prazdna slama. Nevim, jak se na to jako psychiatr divate vy? Zda-li to priznani byl jenom uskok, falesna hra na city nebo bylo uprimne a uprimna byla i vule to skoncit. Nicmene rikam, testuji ho a je negativni! Spi! Jí! Neni silna osobnost, to se uz pozna....ma asi dispozice se k tomu vratit...je psychicky labilni a ja se bojim te travy...protoze zakladat rodinu s hulicem nechci...ale uz mu ji nehci striktne zakazovat....aby se zase neupnul na jinou drogu. Co mi ted zbyva? 1.Mate uplnou pravdu v tom, ze toto vsechno se deje jen na muj silny ultimativplny natlak a ne z jeho svobodne vule! 2.O lecbe nemuze byt rec, nikdy by tam nesel. Ma tendence se delat silnejsim nez ve skutecnosti je a stydi se a neprizna sve slabosti. 3.Nema rad muj diktat, nerad se mu podrizuje, ale nechce me ztratit..mysli si, ze beze me nemuze byt. Kdyz ale polevim, ma tendence namisto, aby si toho vazil, toho zneuzivat. 4. Omezovat ho nyni po mesici pervitinove abstinence v huleni nebo ne? Samozrejme o zakladani rodiny v tenhle cas nemuze byt rec. 5. Zrejme si koupit i jine testy na obvykle drogy..? 6. Kazdy tyden si koupi jednu lahev svestky nebo jelzina-visne a sam si ji vypije. Je to jenom jednou tydne, doufam, ze to neni problem!? 7.Kdyz jsme se poznali, povidal mi o sve drog.minulosti, jako by se tim chlubil a chtel tim podtrhnout svou vyjimecnost. Treba se na to upnul hlavne z touhy vybocovat z rady (byt rebel), nebyt ten nudnej typek. Mam podtrhavat to, ze je vyjmecnej i bez drog? Chvalit ho? Zduraznovat jeho klady? 8. Nekdy me napada mu namichat neco do travy, aby se mu zhnusila, zprotivila..... Taaaaapu, taaapu, taapu...kazdopadne si velmi cenim vaseho casu a hlavne rady

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že váš přítel v podstatě stále bere. Nyní třeba jen pije a hulí, ale je to jen otázka času, jak se to bude vyvíjet dál. Toho 0,5 litru kořalky týdně a jak chápu na posezení je taky celkem problém. Víte, kdybych byl na vašem místě, asi by mi nečinilo problém zakládat rodinu s někým, kdo několikrát týdně kouří marihuanu, kdyby: - to byl člověk se kterým bych si rozuměl a byl na něj spoleh - byl stabilizovaný - neužíval jiné drogy včetně alkoholu (sklenička šampaňského na silvestra se nepočítá) - v intoxikaci by mě ani nikoho jiného neohrožoval - a jeho intoxikace by neohrožovali mě. S někým, kdo: - trávu kouří pořád - do toho pije kořalku - mívá relapsy pervitinem - lže mi - musím mu dávat ultimáta, abych s ním nějak rozumě vyšel - je labilní a spoleh na něj není - a ještě si dává podmínky co ano a co ne v tom aby drogy nebral - ještě navíc vyhrožuje sebevraždou (nebo se mi to zdálo) - a navíc mě to celé štve a trápí bych asi vyrazil dveře. Víte, možná to vidím moc černě, ale myslím: - že partner moc přestat nechce a snaží se vás vydírat a manipulovat tak, aby mohl brát a vy jste mu zajišťovala servis. Zní to takhle příšermě. ale je to celkem normální způsob, jak závislí fungují v rodinnách, pokud jim to rodina umožní. A půjde až tam, kam mu dovolíte. - A vy sama pak na tom budete závislá. Říká se tomu kodependence. Ženy říkávají: "Je to takový milý člověk, když není opilý." To, že je jejich muž opilý 363 dní v roce a navíc se ho celá hospoda bojí neb skoro pokažé někomu vyrazí zuby, ta žena nevidí. Celkem úspěšně k tomu směřujete. - partner vás nevyužívá naschvál, je to součást onemocnění. - na vašem místě bych už žádné testy na drogy nekupoval. to jestli bere je jeho starost a ne vaše. A kdybych byl na vašem místě, tak bych mu řekl. "Je tvá věc jestli bereš, piješ hulíš, šňupeš, ..., ale pro mě jsi jako partner do života nepřijatelný. A testovat tě nepotřebuju. Mám oči a vidím. A pro rodinu potřebuju někoho, kdo bude stabilní a opora v životě a ne závaží, které za sebou nesu. Takže, buď se dáš dokopy a bude to prima a nebo se do kopy nedáš a pak nevím co udělám. Ale asi mi s tebou dojde trpělivost. A doporučuju ti najít si někoho, kdo ti pomůže a šel na léčbu. Máš měsíc, abys udělal nějaké viditelné kroky." No a nad tímhle bych nepřipustil diskusi, kdyby se do ní pouštěl, tak bych mu to celý prostě klidně zopakoval. Třeba i 5x. A pak mu to tak 2x týdně připoměl. A za měsíc bych se rozhodl co dál. Možná, že když starost předáte jemu (a tak by to mělo být), tak se vám uleví, budete se moci ujasnit co ano a co ne. A jemu se za ten měsíc možná také rozbřeskne. P.s. To co jsem psal o kousek vedle jsem psal proto, abyste si ujasnila, kde jste. Neb mi to přijde, že to je ono. Není to rozhodně k tomu, abyste mu to vytiskla a přečetla. :-) Držím palce a klidně napište.