amfetamin
Ewita
Dobrý den, mám pár dotazů.... Vzala jsem vzorek moči svého přítele a dala ho na toxikologický rozbor. Zatím jsem neměla žádný poapír v ruce, ale sestra mi po telefonu řekla, že tam byl obsažen amfetamin. Jelikož se pro výsledky nedostanu ještě týden, můžete mi, prosím, vysvětlit, co to znamená?? Měla jsem podezření na užívání heroinu. Ale teké nevím, jestli na přítomnost amfetaminu nemůže mít vliv hospitalizace v nemocnici s ledvinovou kolikou, která byla tak asi 4 dny před odběrem moči. Jestli nemohl být obsažen v nějakých lécích.... Děkuji mnohokrát....

Odpověděl: Jakub Minařík
Amfetamin je psychostimulační látka. Podobná jako pervitin. Pokud se jedná o screeningový nález a chystají se ještě výsledek potvrzovat chromatigraficky, tak se může jednat o falešnou pozitivitu. TZN. nějaká látka reagovala s testem na amfetamin. Pokud je to výsledek již konfirmace (tzn. obyčejně chromatografie, spektrometrie), je to jisté. Amfetamin není lék, kteý by se běžně dával. Takže že by jej přítel dostal v nemocnici je nepravděpodobné. Pokud jste nechávala dělat test v laboratoři, tak vám lékař, který výsledek testu zpracovává, jistě vysvětlí, co znamená co. Amfetamin bych považoval celkem jistě za drogu, jako lék se tam dostane těžko. Vyčkejte však definitivních výsledků. Ty mohou být jiné než ty, kterýé jste se dozvěděla po telefonu.