Alkohol
Marcel
Mohli by ste mi poradit, na koho sa mam obratit, ak chcem pomoct mame, ktora uz roky pije, ale za posledne 1-2 roky sa jej alkoholizmus dostal asi uz do 4-5 stadia... Zatial nastastie nema ziadne fyzicke priznaky (okrem trpnutia ruky, zrejme nasledkom hypovitaminozy), ale jej psychicky stav po nedavnom umrti manzela (tiez tazkeho kaloholika) sa velmi zhorsil a ostala uplne sama. Ja zijem v zahranici a situaciu mozem riesit iba "narazovo" ak k nej vycestujem. Mama byva pri Lanskroune.

Odpověděl: Jakub Minařík
Záleží na tom, zda chce pomoci také máma. Protože to je celkem klíčové, zvláště když vy žijete v zahraničí a nemůžete vlastně udělat nic jiného, než zprostředkovat kontakt. V obou případech by bylo asi nejlépe obrátit se na praktického lékaře. Může mámu pomoci detoxifikovat a nakontaktovat jí dle stavu na AT ambulanci nebo na léčebnu. Pokud matka nechce, tak se ji může pokusit motivovat. Pokud matka chce s pitím přestat a neví co proto má udělat, tak napište. Já se pokusím jí někde léčbu zařídit, resp. dát kontakt přímo na léčebné zařízení. Soudím, že by to byla asi léčebna v Nechanicích a nebo PL Bílá Voda u Javorníka. Relativně blízko je taky PL Opava. Přeju vám i matce hodně zdaru. :-)