pervitin a marihuana u partnera II
Rosal
Dekuji Vam pane Minariku za odpoved na dotaz 928407, a to ze jste tam napsal, jestli bych chtela, at nadale komunikuji, me tedy primelo k blizsimu popsani a pokracovani v teto zalezitosti. Pisete mi, at jdu s partnerem do lecebny. Vysmeje se mi, v tom smyslu, ze je ciry blud si myslet, ze clovek muze byt na trave zavisly. Po tom dnu, kdy jsem Vam napsala dotaz 28.6.05, to bylo zly...nicmene jsem ho argumentem, at mi dokaze, ze to ma pod kontrolou....at tedy huli kontrolovane...tzn. rekne si, fajn, je patek, zahulim si zase ve stredu a opravdu to dodrzi. Streda je dnes....zhulil se s radosti dopoledne i ted vecer si to zase uziva. Ale mam radost, alespon z tohoto maleho pokroku (paklize to nedela i za myma zadama)...snad to vydrzi. Ano problem byl tezsi...ten pervitin! Snad nejsem bloud, ale nemam nyni duvod neverit, ze prestal. Ten den, kdy jsem na to prisla, byl 31. kveten 05. 1.cervna probehlo drama, pri kterem slibil, ze prestane a necha se testovat. Tyden pak neustale spal a zacal i hodne jist. Do dneska ji pravidelne a pribral asi 5-7kg. Testovat se nechava a mam naprostou jistotu, ze moc je jeho a vychazi vzdy negativni. Jednou me postrasil, ze kdyz bude chtit neco brat, zacne s kokainem a na to mu neprijdu, ale ze to neudela. Ted vypada v celku v poradku. Az na velmi nestabilni psychiku, ale kdo ji v teto dobe ma,ze? Je pravda, ze nekdy se neprirozene poti. Kdyby bral kokain, jak bych to na nem mohla poznat? Jsou priznaky stejne? Rozumim i tomu, ze pisete, ze testovanim se dostavame v partnerstvi do nevyhodne pozice. Ano, vztah by mel byt zalozen na duvere. Ale tady jdou vsechna moudra stranou. A i kdybychom se rozesli, udelala jsem , co bylo v mych silach, abych mu z toho sajrajtu pomohla, (dokonce...na to ale nejsem prilis pysna, jsem mu i dala ultimatum, bud kamaradi, kteri v tom vzdycky litali s nim nebo ja, takze svym zpusobem jsem mu tyto pratele zakazala)...byla by ho skoda, je to jinak opravdu inteligentni a i vtipny clovek.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já jsem ani tak neměl na mysli, že by se partner měl léčit kvůli konopí. Na něm je závislost opravdu řídká. Mám dojem, že partner je závislý na pervitinu, resp. na psychostimulačních látkách a ta závislost zdaleka není ve stabilizovaném stavu. Kouření konopí mu, jak se zdá moc nepomáhá. Protože mám klienty, kteří konopí kouří a pomáhá jim abstinovat od jiných drog a nemají s tím nějaké problémy. Není to ale cesta pro každého, spíše jen tu a tam pro někoho. 99% lidí tohle nezvládá. S tím mít to pod kontrolou znamená, že to člověk dlouhodobě zvládá sám bez potřeby vnější kontroly. Situace, která je u vás vypadá docela jinak. Vy ho před sebou kopete, kontrolu mu zajišťujete a on s tou kontrolou jen tak laškuje a posmívá se jí (kdybych si chtěl dát kokain, ...) A má pravdu, jste v podstatě bezzubá, sice kontrolujete pervitin, ale to ostatní je pro vás neviditelné, nemáte šanci to zjistit a možná ani nevíte co vlastně. Kromě kokainu je spousta dalších látek, které se v testech neobjeví, na které testy nemáte, nebo třeba ani neexistují... Je to jako když se pokoušíte zadržet lavinu. Nu. Z toho tedy vyplívá, že buď se partner rozhodne s tím něco dělat sám a nebo ho potáhnete za sebou jako balvan. Ale abych nebyl moc pesimistický. To co se teď děje může být jen přechodná fáze, může se to během krátké doby chytnout a začít to fungovat, dokonce i bez léčby. Ono nakonec to rozhodnutí je nejdůležitější. Ta léčba jen to vnitřní rozhodnutí propracovává, stabilizuje, dává mu nástroje, aby to zvládlo (to vnitřní rozhodnutí). A bez vnitřního rozhodnutí je na h... i celá léčba. No, nejsem zrovínka optimictický, jen jsem vám chtěl doporučit - opatrně s plány rodiny. Klidně si můžeme takhle dopisovat dál, třeba se nám to dohromady (všem 3) povede nejak rozmotat. Držím palce a přeju pevné nervy. :-)