benzodiazepiny
none...
V posledním období sem došel ke smutnému zjištění, že jsem si asi vypěstoval fyzický návyk na benzodiazepiny. Respektive na alprazolam 0,5 mg SR ( s prodlouženým uvolňováním). Užívám ho přibližně od podzimu v dávkách 0,5 až 1,5 mg / den. Dnes se u mě do 24h od posledního podání dostaví plíživý stav zmatenosti, oddělenosti od reality, závratí, neostré vidění, atd. Snažím se brát jen 0,5 mg až je to nutné ... ale sám se z toho asi nedostanu. Co mi můžete poradit? Chci se toho zbavit. Nejsem na BZD závislý psychicky, bral sem je, protože sem na nich lépe fungoval a na dojezdy po drogách. Klidně se bez nich nyní v životě obejdu ... ale potřebuju se zbavit těch fyzických příznaků ... Navštívím psychiatra. Co myslíte, že "se mnou bude dělat" ? Hospytalizaci na psychiatrii opravdu nechci, ale pokud to bude nutné, podstoupím i to...

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud jste na dávkách kolem 0,5 mg denně, tak jsou to dávky velmi malé a závislost bude tedy jen mírná. Spíše psychického, než somatického rázu. Problémy s vysazením po 3/4 roce jsou celkem běžné, neměly by vás však ohrozit na životě a nebo být nějak extrémě nepříjemné. To tedy platí, pokud jste jinak zdráv. Pokud například trpíte epileppsií, tak by to byl trochu problém. Ty stavy, které popisujete by měly sami odeznít během několika dní bez následků. Aby jste to zvládl, tak doporučuji. 1. Pravidelný režim, dostatek tekutin, přes den nespat, přiměřená tělesná zátěž. 2. Vitaminy skupiny B, multivitamin. 3. Žádný alkohol. 4. Sedativní bylinné čaje. Obyčejně doporučuji meduňku lékařskou. Pijte jí hodně, klidně již od rána. Ona vás neuspí, jen zklidní, budete to lépe snášet. Obtíže odezní tak za týden, nejdéle 14 dnů. :-) Kdyby byly potíže, napište.