heroin
michala
Dobry den pani doktorko moc vam dekuji za odpoved na minuly dotaz.Jednalose o meho pritele a heroin.Bohuzel se me podezrení potvrdilo a on je opravdu zavisli na heroinu.Prisla sem na to tak ze sem mu rekla ze to takhle dalnejde a on semi sam priznal ze opravdu bere ale ze udela vsechno pro to aby prestal.Musim uznat ze se uz 3 den opravdu nic nemel a je to na nem dost poznat.Ma sice hozne vnitrni bolesti a nutkani ale verim tomu ze uz bude vsechno ok.Chtela sem se zeptat jestli je mozne to zvladnout a opravdu prestat z niceho nic a co bych pro nej mohla udelat ja.Ptala jste se me odkud sem aby ste mi mohla poslat kontakt na nakeho specilistu jsem z Prahy 8.Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Měla jsem dovolenou a kolegové mi Váš dotaz nechávali, až zas budu k dispozici. Je sice fajn, že se přítel přiznal a pokouší se abstinovat, ale po třech dnech se skutečně nedají dělat žádné závěry. To není možné ani po třech měsících, spíše po třech letech - podle toho, jak dlouho a intenzivně člověk předtím drogy bral. Bez odborné pomoci to nebude jednoduché a obvykle to nebývá ani příliš úspěšné, může se podařit krátkodobá abstinence, ale obyčejně do toho člověk vlítne znovu. A pro Vás to bude velmi vyčerpávající. Takže - v předchozím dotazu jsem Vám posílala kontakty na zařízení, kam byste se mohla obrátit Vy. Denní stacionář, který jsem doporučovala, protože poskytují konzultace i blízkým drogově závislých, tak by byl vhodný i pro Vašeho přítele. Tedy znovu kontakt: Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30. Probíhá tam ambulantní léčba závislosti. Každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12 h probíhá tzv. motivační skupina pro lidi, kteří se pokouší o abstinenci od drog a uvažují o léčbě. Tam by mohl přítel přijít i bez objednání. Případně si může domluvit konzultaci i v jiný čas. Přímo v Praze 8 je jedině bohnická léčebna, kam by musel nastoupit do ústavní léčby. Přeji hodně štěstí.