c
TEkk
delaji testy na c pri darcovstvi krve ja si chtel test udelat ale v nemocnici MB mi rekli ze bych si je musel platit . diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Test se neplatí, pokud jej indikuje lékař a test je hrazen z veřejného zdravotního pojištění. Pokud si test indikoje sám pacient, tak si test také zaplatí. testy vám udělají zadarmo například tehdy, když přijdtete s tím, že jste se dopustil rizikového chování a mohl byste být nazažen žloutenkou typu C. Pak je postup lege artis testy udělat. Takže, pokud máte k testovnání nějaký důvod - například že jste měl pohlavní styk s osobou, která má žloutenku typu C. Nebo že jste ošetřoval krvácení kamaráda, který má žloutenku a potřísnil se přitom jeho krví. A navíc jste si pak jako na potvoru všimnul, že jste také poraněný. Takže pokud je to takhle, tak vás vyšetří. Stačí?