TOLUEN
Torino
Pane doktore, to co mi radíte sem už zkoušela několikrát a bezvýsledku. Prý přestane, když přestanu brát antikoncepci a budu s nim mít miminko. Moje máma toho kluka nesnáší, ale já ho pořád miluju. Nevím, jestli se mám pro něj obětovat a mít miminko, ale když to udělám přijdu o celou svoji rodinu. Už tenhle psychický nátlak z obou stran nevydržím....

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslel jsem že to je bývalý partner. Alespoň tak jsem to pochopil z prvního dotazu. Jinak v tom druhém je zjevné, proč to nefunguje. Protože jste to nikdy neudělala dosti vážně. Pokud chcete, aby to k něčemu bylo, tak mu musíte sdělit, že je pro vás nepřijatelný a že s ním nechcete nic mít a ať vám neleze na oči, dokud nebude mít po léčbě a nebude abstinovat. A pak se s ním nesmíte kontaktovat. Tzn. nebrat mu telefony, nepouštět se s ním do debaty, sdělit mu vždycky totéž: "Toluenista je pro mě nepřijatelný. Dokud nebudeš mít po léčbě, nechci tě vidět. Ahoj." A zavěsit. Když bude vyhrožovat sebevraždou, zeptat se kde je a pak položit telefon a zavolat záchranku s tím, že váš bývalý partner se právě pokouší o sebevraždu, což vám oznámil a nadiktovat jim, kde je. Nechci vás ranit, ale myslím, že mu o miminko, ani o vás nejde. Jen vydírá. Miminek můžete mít třeba 10 a stejně nepřestane. Pokud chce miminko tak: 1. Ať jde na léčbu 2. pak doléčování a alespoň 2 roky stabilní abstinence a ev. společného života pak teprve dítě. Jinak nedopadne dobře on, ani vy a už vůbec ne dítě. ZMĚNIT SE MUSÍ PŘED TÍM, NEŽ POČNETE. JINAK MU O ŽÁDNÉ DÍTĚ NEJDE JE TO JEN MANIPULACE A PRAVDĚPODOBNOST ZMĚNY JE 0%. Nejste první žena, která je v podobné situaci. Pokud podlehnete, jste v průšvihu i s dítětem a navíc - cetu ke změně skoro najisto zablokujete. Přeju vám pevné nervy. P.s. Mohu-li mít soukromou radu a vím, že ji budete slyšet nerada: Vezměte nohy na ramena a utíkejte seč vám nohy stačí.