Heroin
iff
mám kamarádku,která je 9 měsíců na heroinu.V lednu jsem u ní/žije mimo naši republiku/byla lyžovat a i přes to,že jsem zdr.sestra nic jsem nepoznala.volá o pomoc,ale domů se vrátit nemůže.Je nějaká šance jak přestat když ji bude hkídat manžel ,já a doktor na telefon?není to jen zbytečné oddalování problému?musí postupně snižovat dávky nebo přestat okamžitě?Srdíčko má údajně v pořádku,ale nikdo si to asi nedovede představit,já také ne.poraďte i literaturu.Díky Iff

Odpověděl: Jakub Minařík
Vysadit myslím není až tak dramatický problém. Obyčejně se pro vysazení užívá jiný opioid (dnes nejčastěji buprenorfin, dá se užít i diolan). Alternativou je diazepam, spasmolytikum a beta blokátor. Obě varianty může lékař předepsat. Vysazování je nejlépe provést svižně, stačí pád dní, řekneme 2 týdny. Konkrétní dávkování závisí na stavu pacienta. Po vysazení heroinu bez léků je vrchol obtíží 3 den, pak už je člověku většinou dobře, resp. stav se začne zlepšovat. Na odvykací stav po heroinu je úmrtí neobvyklé, člověku je jen pár dní špatně. Dobré je, když se něco dělá, lehká práce je smysluplná a člověk se pak méně soustředí na obtíže. No, ono přestat není až takový problém. Problém je vydržet. To je práce na dlouho a ne vždycky se to podaří. No, klidně ještě napište.