abstinenční příznaky při počínající fyzické závislosti na alkoholu
Letobezdrog
Dobrý den, mohli byste mi prosím co nejpodrobněji popsat, jak vypadá abstinenční syndrom při vysazení alkoholu, za jak dlouho se objeví a za jak dlouho tyto příznaky odezní? V literatuře a na netu se všude uvádějí deliria, třesy rukou apod., které se týkají lidí, u kterých se závislost již plně vyvinula. Mě naopak zajímá, jak to může vypadat na začátku rozvoje fyzické závislosti na alkoholu. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Ta dynamika je složitější. Obyčejně to začíná okénky, třesem a ranními doušky po kterých třes často zmizí. Taky se někdy objevují takové dosti živé, děsivé sny. To jsou ale příznaky již pokročilé devastace organismu. Odvykací stav se postupně rozvíjí během několika dní od vysazení, odezní z velké části během 14. dnů až 3 týdnů. Na začátku se závislost projevuje obyčejně psychickou složkou - postupujícím problémem pití kontrolovat, člověk začíná pít i v nevhodných situacích, pití přináší sociální problémy. A popíjející tyhle problémy nevidí, nebo nechce vidět, okolí ho dosti často omlouvá. Je to takový trochu veselejší kamarád z mokré čtvrti. Teprve později doráží ty výše zmíněné somatické stavy.