pervitin a marihuana u partnera
Rosal
Dobry den, mam problem, ktery me velmi trapi...je mi 31 let a mam 12 letou dceru. Nasla jsem si mladsiho partnera s drogovou minulosti. Nicmene tvrdil, ze se vsim skoncil a to kvuli mne, a protoze jsme pomysleli na zalozeni dalsi rodiny, slibil,ze konci i s travou. Jsme spolu skoro rok a nedavno jsem vsimla jak velmi pohubl od doby, co jsme se seznamili a jelikoz mi to nedalo, projela jsem mu veci a nasla jsem u nej pervitin....chtela jsem s nim skoncit, ale slibil, ze s tim prestane. A ja hlavne v panicke hruze jsem mu z toho chtela pomoci. Na protidrogove lince mi poradili, ze ho muzu testovat z moci, coz take delam, a je negativni. Musela jsem udelat ustupek a nechat ho kourit travu. Nejdriv zacal tak 2xtydne dymkou. Ale nyni ma tendence kourit skoro kazdy den. Velmi me to trapi, neni dne, kdyby me obavy ze spolecne budoucnosti nesuzovali. Chtela jsem to na prechodne obdobi, az mu nebude schazet pervitin, ale to koureni ma vzrustajici tendenci. Nevim, co dal?..Mam ho nechat kourit ve strachu, aby nezacal znovu s pervitinem? Mam mu to zakazovat, prikazovat? Mam vedet, ze tohle neskonci? Je mu 26 a huli od svych 18 let?..prede mnou pravidelne kazdy den..... Mam s nim radeji uz jako s rodinou prestat pocitat? Nebo je trava opravdu tak neskodna, jak se na spouste netovych stranek dozvidam? Nebo jak ho dovest pryc od tohoto svinstva?..Jak cloveka nutit najit jiny zpusob zivota, kdyz huleni povysil na svou zivotni filozifii?

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, tráva není zase tak riziková droga, to je sice pravda. Obyčejně nadělá méně škody, než alkohol. Ale to co popisujete spíše vypadá na vážnější problém, ne kvůli trávě, ale kvůli celkovému stavu partnera. Jak píšete o drogové minulosti - ona je to spíše drogová současnost. Partner bral a bere stále. Pokud by měl být stabilní tak by bylo asi vhodné, kdyby chodil tam co chodíte vy také. Vzhledem k tomu plánu o založení rodiny - bylo by možná dobré, kdyby pouvažoval o léčbě. Což by samozřejmě také znamenalo, že nebude hulit už nikdy a nebo přestane na nějakou delší dobu. Ohledně těch testů - jsou ošidné. Jednak to musí být fakt jeho moč, taky se ty testy musí udělat krátce po užití drogy a taky musíte vědět, co s + toxikologií provedete. A taky mě napadá, že v partnerském vztahu se testováním dostáváte do velmi nevýhodné pozice. No, prostě asi tak. Jestli máte potřebu více o tom komunikovat, klidně napište. :-)