JAK NA TO?
STORM
MAM PRES 30 DVE DETI KTERE VYCHOVAVAM A JE NAM SPOLU MOC DOBRE TAKHLE,OTEC DETI JE JAKO PARTNER NEPOUZITELNY,ALE O DETI SE STARA JE NA NEHO SPOLEH.CASTO SEM V ZAHRANICI PRACOVNE NEKDY I NEKOLIK TYDNU V JEDNOM TAHU,CITIM SE V POHODE OBCAS NEJAKE DEPKY NEBO SMUTKY A STRACHY MNE PREPADAJI,ALE NENI TO NIC HROZNYHO,MUJ PROBLEM JE V TOM ZE PORAD MAM NEJAKY TRABLE Z DROGAMA MAM JE RADA A UZIJU SI JE JENOM KDYZ "MUZU" ,ALE KDYZ SE K NIM DOSTANU, ( NEBO SPIS ONI KE MNE,PROTOZE JA JE AZ TAK NEVYHLEDAVAM TRAVU SI KUPUJU,ALE JINY DROGY UZ MOC NE)TAK JAKO BYCH UPLNE ZBLBLA A PAK SE DEJOU VECI,ZA KTERY SE PAK STYDIM,STRACIM CASTO PUD SEBEZACHOVY A UZ SEM SKONCILA I VE SPITALU. DOMA TO NEDELAM OPRAVDU SE SNAZIM ZIT V KLIDU,ALE SE TO NA MNE LEPI DU PO ULICI A NAJDOU SI MNE JA NA OSUD VERIM,ALE NEMYSLIM SI ZE PREFETOVAT SI MOZEG JE TEN MUJ.PREDTIM SEM SI MYSLELA ZE NEKTERE VECI SE VEKEM STRATI,ZLEPSI,ZMENI,ALE ZATIM NIC.PROSTE VIM ZE DELAM SPATNE ALE VECSINOU SE ROZHODNU A UDELAM TO A PAK MI JE ZE SEBE SPATNE. NASTESTI POVINNOSTI ,KTERE MAM V ZEVOTE; DETI, PRACE MNE ZAVAZUJI A TESI,TAKZE SE ZAVISLOSTI PROBLEM NEMAM JENOM S ROZHODNUTIM A S CHUTI, ALE NEVIM CO S TIM.PORADTE MI PROSIM NEJAKE FUNGUJICI ALTERNATIVNI METODY NA POSILENI VULE A SEBEKONTROLY,TY KTERE ZNAM JA SOU NA NIC! P.S. Z PRACE TED ODEJIT NEMUZU,ALE PREMYSLIM NAD ZMENOU DEKUJU

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás obtížná situace a máte vůli ke změně. Na některé věci prostě člověk sám úplně nestačí. A jak popisujete, Váš partner Vám asi velkou oporou v životě není a nejspíš nemáte se kam úplně obrátit. Bohužel žádnou zázračnou radu "jak na to" Vám takhle přes internet poskytnout nemůžu. Ani neexistují žádné metody na "posílení vůle a sebekontroly", které bychom si mohly zvládnout předat prostřednictvím této poradny. Existují metody a postupy, jak se naučit rizikové situace zvládat bez užití drog nebo bez jiných naučených a průšvihových mechanismů. Ale člověk je nějak na ty svoje reakce navyklý a často neumí moc používat postupy jiné. A změnit tohle naučené a zažité chování, víc přemýšlet o příčinách toho, proč se to děje a jak to zastavit, je často na delší dobu. Potíž bývá primárně v těch příčinách, ne v tom chování, které je pro Vás neúnosné a které chcete změnit. Každý má v životě slepá místa, která vědomě či nevědomě obchází a ze kterých často plynou takové nesnáze, jaké řešíte Vy. Myslím, že by Vám možná pomohlo, kdybyste si o těhle potížích mohla promluvit s psychoterapeutem. Nemám pocit, že byste v této situaci měla jít někam do ústavní léčby, mám za to, že nemusíte opouštět ani děti ani zaměstnání ani jiné aktivity ve svém životě, protože se dá samozřejmě do psychoterapie docházet ambulantně ve frekvenci, která Vám bude vyhovovat a bude aspoň trochu smysluplná. Je to jen na Vás, ale připadalo mi to jako nejvhodnější varianta. Pokud byste o něco takového měla zájem, tak mi napište odkud jste a já bych Vám mohla doporučit nějakého kolegu nebo zařízení ve vašem regionu. Zatím přeji hodně štěstí.