xy
Dobrý den, chci se informovat do jakého časového rozmezí je možné zjistit (z krve,moči...) užití pervitinu.Prosím o poskytnutí kontaktů nějaké laboratoře,kde tyto testy dělají. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Pervitin se dá detekovat z krve pouze několik hodin po užití (test z krve se používá především pro zjištění akutní intoxikace třeba v případě dopravní nehody), z moči se dá detekovat obvykle několik dní až týden, ve výjimečných případech až do tří týdnů od posledního užití. Doba, po kterou se dá droga z moči zjistit, závisí především na délce a frekvenci předchozího užívání a na dalších faktorech. V lékárnách se dají koupit jednorázové testy na pervitin (metaphetamin) ze vzorku moči, které mohou pomoci zjistit užití drogy u dotyčné osoby. Test funguje na principu lakmusového papírku, je ovšem orientační - pozitivní výsledek je potřeba, pokud se dotyčný k užití drogy nepřizná, potvrdit laboratorně. Je možné kontaktovat toxikologické laboratoře, kde laboratorní zkoušku udělají, je to ovšem mnohokrát dražší - jednorázový test stojí kolem 100 Kč, laboratorní test stojí od několika set do několika tisíc (podle použitých metod a podle toho, zda chcete test na jednu látku či na více látek). V Praze dělá tyto testy Toxikologická laboratoř, Na Bojišti 3, 120 00 Praha 2, tel.: 224 911 267. Proč se na to vlastně ptáte?