WACINA
DAKUJEM ZA VASU ODPOVED, ALE VEDELI BY STE MI PORADIT AKO SA MAM ZABAVAT BEZ PODPORNYCH LATOK KED TO NEJDE A JA SA CHCEM BAVIT POMOHLO BY KEBY SOM PRESTALA S TVRDYMI DROGAMI A OBMEDZILA ICH LEN NA MAKKE????? A POSTUPOM CASU VYSADILA AJ TIE MAKKE??????????????????????

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, píšete mi už po třetí o tom, že byste chtěla přestat brát pervitin, ale že vlastně nevíte, co byste bez pervitinu dělala. Nic Vás bez něj nebaví. Chtěla jste po mně nějaké důvody, proč přestat. Bohužel má odpověď zůstává stále stejná - důvod, proč přestat, se musíte snažit hledat sama, stejně tak, jako jinou "zábavu". Určitě existuje něco, co Vás dřív bavilo a teď to kvůli drogám ustoupilo do pozadí. Můžete zkusit začít hledat tam. Nicméně lidem, kteří přestanou brát, často nějakou dobu trvá, než se naučí bavit se i bez nich a mít radost z obyčejných věcí. Bývá to pro ně velmi těžké období, kdy se mohou cítit prázdní, zbyteční, sami. Není to holt snadné vyhnat drogy ze svého života. A teď k té části, kde se ptáte, zda by Vám pomohlo přestat brát tvrdé drogy a zůstat jen na měkkých a pak vysadit i je. (Nevím, co myslíte přesně měkkými drogami, ale dejme tomu, že je to marihuana; alkohol rozhodně mezi měkké drogy nepočítám.) Jestliže by se Vám podařilo tak, jak píšete, bylo by vše v pořádku. Ale závislost je přeci jenom něco, co se chytne každého stébla. Často se stává, že v momentě, kdy je člověk pod vlivem "jen" měkké drogy, ztrácí zábrany a vrací se i k těm tvrdým, které už v životě užívat nechtěl. Ale je možné, že Vy to touto cestou zvládnete. Rozhodně bych Vám však doporučila vyhledat odbornou pomoc někde poblíž místa Vašeho bydliště, kde byste vše mohla zvážit a podrobně naplánovat. S pozdravem, Gabriela Koryntová.